Gapa......större !!!






Idag var en jobbig start på dagen.
Ja just det, tandläkaren stod på agendan.
Det var länge sen sedan sist , har liksom inte velat gå dit.
Har haft tur under många års tid nu, jag har endast
behövt ta bort lite tandsten i övrigt har jag inte haft några hål.
Det har ju känns megabra varje gång eftersom tandläkaren
är det värsta ställe jag vet.
Men jag visste att den här gången skulle det förmodligen inte
sluta lika lyckligt då jag har kännt att det är något som stör inne
i munnen, det har inte gjort direkt ont, men någonting är det.
Mycket riktigt.........
Ett pyttelitet hål i en tand och dessutom vill hon byta ut en utav
mina tidigare fyllningar i en annan tand för den "färgar" av sig.
.......Iiiiiiiiiihhhh.......INTE KUL !!!

Tobbe o Cattis klarade sig utan hål, duktiga ni är.
Däremot har Cathrine varit till Kieferortopeden som konstaterade
att hon har 4 st visdomständer som ännu inte är framme, men som
ska tas bort nu i december månad för att de inte ska förstöra hennes
annars så jättefina tänder som hon har.
Alla fyra på en och samma gång.......oj oj oj........Stackars Cattis !!
Ja ja, lika bra att få det gjort så slipper hon besväras av dem
i framtiden.
Har du eller har du haft visdomständer i din mun ??
Själv hade jag bara 2 st och de har jag dragit ut.







Jag ska tillbaka till tandis i början av december och få ordning på
mina tänder igen. Tyck lite synd om gotte-grisen !!!


Vad gillar du att gå till tandläkaren ?
Har du bra tänder ??


Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Jag har oxå plågats hos tandläkaren i dag. Usch, men nu är jag klar där för den här gången. Vad räkningen slutade på är det bara jag och tandläkaren som vet. Han tar hutlöst betalt, men jag tycker att han är duktig och jag har varit hans patient sen jag var 18 år, så det är bara att betala och leva på tonfisk och blodpuddig ett tag.


2008-11-18 @ 17:49:21

Postat av: Linda

Joel är på bättringsvägen, så moster kan vara lugn. Idag har han pillat i sig både lunch o middag, inga stora portioner men jag var glad för det lilla. Men det blir nog att vara hemma ett par dar till för att hämta nya krafter. Faycal har varit hemma fre, mån, tis o jag bestämde med jobbet idag att jag är hemma ons, tors, så får vi se hur det blir till på fre. Kram sålänge.


2008-11-18 @ 19:03:57


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0