Höstpromenad


Jag hade en hel del att utföra idag egentligen, MEN många
planer har redan gått i stöpet.
Lite synd faktiskt, men jag får lov att se positivt på det
hela.....jag valde att se om min hälsa istället för att jobba
med hushållsarbetet som nu har landat i drivor pga ryggproblem
under veckan.
Idag kände jag mig lite piggare, med betoning på kände, för
nu är det jobbigt med ryggen igen, det är den här kalla årstiden
som jag inte fixar.
Längtar till varmare breddgrader........
Som ni säkert har reflekterat över så var det ett bra tag sen som jag var ute
i Wurmtal och sprang, det beror just på att ryggen tar sådan stryk utav kylan.
Nu har jag gnällt färdigt !!!!!


Jag tog på mig mina skönaste gympa skor och begav mig ut i
det underbart vackra höstvädret som råder här hos mig.
Det gäller ju att ta vara på dessa gulddagar när de kommer
för plötsligt är det grått, trist och svinkallt när man ska gå ut
och då kan man se tillbaka på just sådana här härliga dagar
och vara glad över att de finns lagrade i minnet.

Hade ju inte glömt kameran......bra vá ?









 - Är dé du eller ja´som e´galen, Anton ?
- Dé e´ koa !!

Jaaa det fick mig att börja tänka på Emil i Lönneberga
när jag gick utefter hagen med korna som jagade fram.
Ledarkon hade full koll att de andra hängde med i hennes
tempo......hon muade så det lät över halva Würselen, men
hon muade inte vidare förrän hon hade fått svar förmodligen
från den sista kon i skaran.
Varför de inte bara stod still och betade berodde på att bonden
just höll på att förflytta dem från ena hagen till den andra.
Jäpp, korna var rätt galna idag.
Nästan som när de släpps ut på våren.







Gillar du hösten ?????





Dagens ord:

Du vet väl om att DU är värdefull  :-)




Tjing tjingeling / Druvan






Kommentarer
Postat av: Farmor på stan

Hej Pia vilka vackra färger du har fångat med din kamera du är en riktig naturfotograf Jag har nu prenumererat På bloggen hoppas jag gjort rätt.



Kram från farmor på stan


2008-11-06 @ 16:45:57

Postat av: Marianne

O jag med! Har prenumererat alltså.

Ja det är fin natur ni har omkring er. Här är det så där grått, grått, grått nu. Men snart kommer man i julstämning och efter ju så är det inte långt till inflyttning i nya lyan. Tänk så ljuvligt att få möta våren alldeles vid kajen på egen uteplats. Grannhuset som står tätt intill kan jag säkert tänka bort. Jag behöver ju inte titta på det.


2008-11-06 @ 19:30:35

Postat av: Vindruvan

åååhhh, vad snällt att ni vill prenumerera på min blogg =)

Jag är snaaaart uppe i 9552 st....fniss!!!



Roligt även att ni gillar mina bilder.

Jag väljer ju inte direkt en grå dag när jag fotar för då kommer inte bilderna till sin fulla rätt.



Kramis / Vindruvan




2008-11-06 @ 20:04:25

Postat av: Caroline

Ja, det var verkligen härliga höstbilder. Här är ju alla löven borta och idag kändes det som vinter, med frost och sol.



Har Gustav namnsdag idag? Det har jag missat!



Jag verkar ha missat att man kan prenumenera på bloggen. Hur gör man då?



Kram C


2008-11-06 @ 20:56:11

Postat av: Linda

Nu har du en till prenumerant, kul grej. Kram syrran.


2008-11-06 @ 21:02:48

Postat av: Bir

Grattis Marianne det måste kännas jätteskönt att det gick så bra med lägenheten.

Jättefina bilder Pia!!

Jag var ute och gick i dag på förmiddagen men här är det INGA löv kvar på träden. Varmt o skönt var det i alla fall vi satt ute och fikade (semlor) o kaffe. Jag har gått upp lite i vikt igen så nu måste jag snart skärpa till mig....


2008-11-06 @ 22:27:36

Postat av: Bir

P.S. Min stegräknare står på 22757 i dag.


2008-11-06 @ 22:29:17

Postat av: Farmor på stan

Semlor var finns dom jag älskar sådana inte i Stockholm i allafall



Kram farmor på stan


2008-11-07 @ 09:43:47

Postat av: Vindruvan

Till Carro ang. "prenumeration" på bloggen.....

På höger sida under Dagens namn finns en icon som heter "follow this blog", klicka bara på den och följ instruktionerna, inga som helst problem.



Till M-B ang. semlorna i Gittans hus.....

Jaaa du... Gittan är en jäkel på att baka så jag gissar att hon har fixat till dem själv en dag när hon inte hade något att göra....eller hur Gittan... hehehe ??



Till Gittan....bra jobbat med stegen.....jag är avundssjuk på din stegräknare !!

I och med att jag inte har någon koll längre så har jag slappat till och börjat tröstäta....INTE bra !!!

Jobbigt värre.



Kramis Druvan


2008-11-07 @ 09:57:40


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0