Här presenteras Vinnaren


Jag har alltid velat göra stora pepparkakhjärtan och sedan
dekorera dem fint. Vet inte riktigt varför det inte blivit av förrän nu,
men kanske är det stressen inför julen som har gjort att inte tiden
har räckt till ordentligt, jaaa ni vet säkert hur det kan vara.
Det här året har jag sett till att en stressfaktor är borta i ett tidigt
stadie och det är julkorten, redan klara som ni vet....hehehe....

Många gånger glömmer man bort att njuta av förberedelserna
inför julen pga att man stressar så. Inte bra !!
I år är min strävan att försöka ha mysigt både före, under och efter jul.

Filurade lite då på det där med att mysa med julen.
Vad kan man göra tillsammans för att skapa julstämning ??
Jooo baka stora pepparkakshjärtan och dekorera dem tillsammans
är ju jättemysigt tänkte jag och drog igång det nu i helgen.

Roligt att även Jens var här och kunde dela julmyset med oss.

Har ett jättebra recept på pepparkaksdegen......god att stoppa i
munnen när man arbetar......det är viktigt, eller hur ?

Vad behövs då när man ska baka sina hjärtan ?
Valfritt naturligtvis, men en pepparkaksdeg är ju en förutsättning
för att det ska bli nå´t av det hela.




Här står kreativiteten högt i kurs......





Baka e´ kuuuul, syns det ???





Här kommer det ni alla har väntat på......
.......vem har bakat vilket hjärta ??

Nummer 1 :



TOBBE


Nummer 2 :



Alien JENS


Nummer 3 :



DRUVANS


Nummer 4 :



CATTIS




För att ni allihopa ville engagera er i vårat pepparhjärtansbak
genom att rösta på vilket av hjärtana som föll er i smaken !!!!
Det har varit jätteroligt för oss här i tyska landet och följa.
Hoppas ni tyckte det var kul också !

Vi har nu kommit fram till en segrare.........tjoooohoooo !!!!!

En glad vinnare som inte trodde att det var sant !!!
.....hehehe.....
Vad var det vi sa, Tobbe, ditt hjärta ÄR jättefint ????





Här är 1:a priset !!
En liten uppmaning att förtsätta baka hjärtan....hehehe....
3st i olika storlekar och så en chokladtomte från Lindt....mmmm.....
GRATTIS TOBBE !!!!!!






     






Jens fick pris för att han vågade sticka ut och göra sitt
eget hjärta på sitt vis....det kallar jag kreativt !!!!

Jag är jättelycklig att ni ville baka med mig !!!

STORT TACK även till alla er andra som har medverkat !!!
Det har varit jättekul och jag är jättesporrad av att fortsätta
min resa här på bloggen, jättegulligt av er !!

Nu tror jag att inlägget är färdigt, himmel, det tog tiiiiid ska ni veta
att fixa till det med bilder och allt.

I Love You All !!!

Kramisar / Druvan







Kommentarer
Postat av: Linda

Vilket hjärta som föll mig i smaken vet jag inte riktigt faktiskt, fnisselifniss, men jag är helt övertygad om att Druvans deg är mumsig. Hur som helst tror jag att det var många med mig som gillade denna slags tävling/gissning/röstning, så självklart vill vi ha mera när tiden & fantasin finns. Fortsatt trevlig Advent. Kram Linda.


2008-11-30 @ 20:56:21

Postat av: Linda

Ojdå, glömde visst att gratta vinnaren.

GRATTIS Tobbe!!! Kram Linda.


2008-11-30 @ 20:57:41

Postat av: Ritva

Här händer det saker så fort jag inte är med. Jag gillade nr 1,3,4 och nr 2 får "spec.price". Hoppas tävlingen går även nästa år.

Jag började dagen (efter kaffet förstås) med en lång promenad till havet och satt på bryggan, drack glögg och åt pepparkakor. Efter lunchen var det dags med nästa glöggparty hos svågern i Gärdet. Denna gång satt jag på sjätte våningen och såg ända till Globen. Ingen mer glögg idag tack.


2008-11-30 @ 21:05:21

Postat av: Ritva

Jag var så "upprörd" över missad tävling så jag glömde gratulera Tobbe. GRATTIS och självklart önskar jag trevlig första advent till alla.I Finland säger man "Lilla Jul".


2008-11-30 @ 21:12:29

Postat av: Bir

Grattis Tobbe! Du ser ut att ha det bra där hemma.


2008-11-30 @ 21:50:23

Postat av: Farmor på stan

Uj Uj mammas lilla pojke vann första pris, och mitt lilla barnbarn fick andra pris men mitt lilla lilla barnbarn cattis med sitt internationella resor kom inte på pripallen skäms alla som röstat och bara vill ha det gamla traditionella och inte vill se framåt. Hur skall det bli med världen i framtiden.



Kram farmor på stan


2008-12-01 @ 13:00:37

Postat av: sweetmama

Googlade på julpost och hamnade hoss dig. Vilken fin blogg du har och gissa om jag blev sugen på att köpa pepparkaksdeg nu :o)

2010-12-19 @ 12:15:27


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0