Jag sticker ut hakan.....


Kan någon tala om för mig varför det ska vara så svårt
för en man att raka sig varje dag ????





Det känns som om jag alltid får tjata på min man angående rakningen.
Det är inte kul !
Jag tycker att det tillhör den dagliga hygienen att även raka sig
i ansiktet som man.
Ok, rakar man inte bort allt så ska det åtminstonde se ansat och stilfullt ut.
Visst , jag är fullt medveten om att det finns vissa män som ser riktigt
sexiga ut när de är lite orakade. Men de har en viss stil, en viss
utstrålning som gör att det passar dem.

Tobbe talade om för mig att i Peking minsann, där rakade han sig varje dag.
Jahaaaaaa, hur ska jag tolka det ??
Här hemma är det inte lika viktigt att vara snygg inför sin fru ?!?!
.......hmmmmm......sur min.......



Vad tycker du om män och deras ovanor att inte raka sig ?


Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Vet inte. Har inte så stor erfarenhet. Men jag vet att män i min åldersgrupp rakar sig varje dag. Åtminstone när det inte är semetser.


2008-11-05 @ 18:52:14

Postat av: Bir

Jag håller med dig fullständigt Pia. Det är inte kul att behöva påminna gubben om att raka sig. Din kära bror är ju dessutom i trotsåldern fortfarande så ju mer man tjatar destå mindre lyssnar han. Ska vi iväg på något speciellt då kommer han alltid i håg att fixa till hakan. Men sen han skaffade de där konstiga "skägget" är han ännu slarvigare. BLÄ!!

Angående valet i USA satt Simon uppe halva natten och följde valvakan. Han har haft studiedag i dag, så det första han frågade mig var om han fick sitta uppe i natt.

Hoppas det blir bra med deras nya president. Det är ju toppen att det blev en färgad man. Ätligen börjar alla bli lika mycket värda vilken hudfärg dom än har.


2008-11-05 @ 22:08:41

Postat av: Vindruvan

...hehehe....lustigt !!

Har brorsan inte kommit ur trotsåldern ännu....hehehe....det var mig en seg en =)



Simon hänger med, hör jag, duktigt !!



Kramis


2008-11-06 @ 12:54:59


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0