Första glöggen i år


♪ ♪ För det är ingen vanlig dag idag, för vi har fått roligt
besök idag......Hurra Hurra Hurra......♪ ♪

Den sången hade vi all anledning att sjunga på igår.

Det är ju inte riktigt första advent ännu, men vi tillät oss att
tjuvstarta lite med glöggen ändå eftersom det inte är varje
dag som vi har så här trevligt besök.

Här sitter alltså Jens och myser i soffan med endast glöggen
som sällskap.....hehehe.....ääh skoja bara.....det var bara han
som fastnade på kortet, vi andra hade svårt att inta en snygg pose.




Vi fick anledning att smaska på Charlotte Perrellis saffransbullar
till glöggen också, de är verkligen jättegoda.

Glöggen däremot, var ingen höjdare.
Det var den som Tobbe hittade i vår butik nu i veckan.
Visst hade den karaktär av glöggsmak, men det var ändå
inget sting i den, lam i smaken liksom......jaaaaa.......
vad ska jag säga, kanske en blandning mellan glögg och
glühwein ungefär.
Ni som har druckit glühwein vet ju att det smakar surt jävla rödvin
om det och sen blanda den smaken med glöggsmaken så får ni
fram vad det var vi drack igår kväll.
Ja ja.......huvudsaken mysigt.....och det hade vi  :-)





Ni har säkert redan tullat på första glöggen i år, eller hur ???
Föredrar du den traditionella smaken eller den smaksatta ???
Vilken glögg kan du rekommendera till mig som inte bor i Sverige idag ?


Kramis / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Åh önskar att jag också kunde ta plats där i soffan bredvid dig Jens. Förstår att du kommer att bli riktigt bortskämd några dagar.

Arbeta inte ihjäl dig utan njut lite också.

Puss o kram

Mammi


2008-11-28 @ 11:52:57

Postat av: Farmor på stan

Oh så julpysit det ser ut Jens ser ut att må som en prins. Va ser jag har ni möblerat om? Långsoffan till höger om kortsoffan. Ha det så bra dom här dagarna.



Kram från farmor på stan


2008-11-28 @ 14:14:18

Postat av: Ritva

Blåbärsglöggen är inte slut än,men nästan. Får sedan testa nästa sort. Det kanske blir nya smakar hos svågern och svägerskan på söndagens glöggbjudning. Vi ska själva försöka få fram alla ljusstaken under helgen. Är ni andra redan färdiga?


2008-11-28 @ 21:42:30

Postat av: Linda

Man kanske skulle fråga efter receptet till bullarna........


2008-11-28 @ 22:04:36

Postat av: Bir

Jag hittade receptet på google. Perellis saffransbullar. Ingredienserna har jag hemma men jag tycker det är lite tidigt med saffran. I dag har jag bakat en chokladtårta den står och saftar till sig till i morgon.

Tror ni Johan, Robin eller Alice åker ut i kväll?


2008-11-28 @ 22:11:57

Postat av: Marianne

Hur kan ni hålla vikten med allt ni bakar. Jag behöver bara läsa recepten så går jag upp i vikt.


2008-11-29 @ 07:38:45

Postat av: Farmor på stan

Aha nu ser jag att kortet på Jens (Teckningen) är från Dalarö i köket. Visst har jag rätt.



Kram från farmor-mormor i stan


2008-11-29 @ 10:59:26

Postat av: Vindruvan

Men Marianne, du vet väl att det räcker för mig att nosa lite på det goda här i livet så ökar vikten.

Livet e´bra orättvist !!



Jaaa, M-B du har rätt med att den "tecknade" bilden på Jens är tagen ute på Dalarö i somras. Du verkar ha filurat ett tag på den...hehehe...men det går inte att lura dig inte ;-)



Jag ska försöka göra nya inlägg under dagen/ kvällen, men det är lite att stå i för mig så tiden räcker inte alltid.

Kan ju iallafall göra er förberedda på att jag behöver er hjälp att rösta på den finaste....hm hm....ikväll någon gång, Alla huvuden i familjen är bra om de medverkar. Spännande.



Jäpp, men först e´de´lunch här hos oss o sen far vi iväg till "Schumi-banan".

See You !!



Kramis / Druvan


2008-11-29 @ 12:57:27

Postat av: Bir

Det där med röstningen ser jag fram emot.

Min svåger är här nu. Han hälsar att om man har en blogg måste minst en bild vara lättklädd för att bloggen ska vara intresant. Det har han hört på radion Rix FM. Dom har en omröstning på bästa bloggen.


2008-11-29 @ 14:53:29


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0