Cattis är i Würzburg






Igår (fredag) direkt efter Cattis skola så skulle hon ta tåget
hem till Jannik, en kompis som bor i Würzburg.

Snäll som jag är så erbjuder jag mig att ta med hennes packning
per buss till tågstationen så slapp hon att släpa på den i skolan
och dessutom kunde jag ta hennes skolgrejor som hon
inte behövde under helgen med mig hem igen.

Jag kan ju säga att JAG VISSTE INTE VAD JAG GJORDE !!!!
Borde ju ha förstått eftersom jag själv är tjej....men NEJ !!!

Väskan var inte bara tung......den var SVINTUNG !!!!!
Hade ont överallt när jag hade burit runt på den, det dumma
var ju att jag även behövde uträtta ett ärende på stan med den
där hängande på axeln.




(Aachen - Würzburg 366 km)





Så här ser vår tågstationsbyggnad ut.
Passade på att ta upp mobilen och knäppa en bild på
stationen innan jag gick in där för att vänta på Cattis.





Här står hon och kollar att biljetterna stämmer.

Gissa att hon var lycklig när hon skulle fara iväg.
Äntligen......Slippa sina jobbiga föräldrar.......hehehe.....
Näevars, hon var så glad för det är rätt länge sen som Jannik
och hon har träffats, de håller tät kontakt via dator och telefon,
men som sagt det var ett tag sedan som de sågs live.
Det är ju inte direkt billigt att ta tåget, i annat fall hade det nog skett oftare.




Nuuuuuuuu åker min dyrbara skatt iväg...........

Självklart stod mamma (jag alltså) med tårarna
glimmande i ögonen när hon for iväg.
Jaaaa ja, jag vet, jag är lite känslig av mig, men det är så
jag är skapt....går liksom inte att ändra på.


Because I´m..........



........WHAT´s your excuse ????


Som jag har förstått det så skulle de gå på party både fredag
och lördag så vår dotter kommer nog vara ganska kraschad
när hon kommer hem i morgon kväll, eller vad tror ni ???

Hoppas i allafall att du har megaskoj tillsammans med Jannik !!



Detta betyder mina vänner att det är ungdomsfritt här hemma !!!!!
......hehehe.....
Vänta......
Tooooooobbe......vad är klockan ???






Måste bara fixa klockan så att tiden kryyyyyper fram.........


Vad gör ni i helgen ??



Tjing tjingeling
från

eran "lilla" Druva





Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag hoppar att ni njuter av varenda timme nu när ni är barnlediga.

Idag har jag varit på kyrkogården med mamma, Stephan, Olle och han fina/söta flickvän Elin.

Efteråt åkte vi hem till mig och åt kycklinggryta och Hallowentårta.


2008-11-01 @ 19:13:56

Postat av: Ritva

vi har varit på kyrkogården och tänt ljusen. Himlen var klar och det var vindstilla och KALLT, -3grader. Det var mycket vackert och stämningsfullt. Man tänkte på alla ljusen och alla som har förlurat sina nära.

Inga spöken såg man igår så jag har fått offra mig och äta upp all godis själv men sedan mådde jag inte så bra...


2008-11-01 @ 21:49:02

Postat av: Farmor på stan

Vi smyckade Sven -Olofs och Rolfs gravar sedan åt vi jättegod mat hos Marianne hon är bra och hitta på mat



Kram farmor på stan


2008-11-02 @ 09:52:29

Postat av: Bir

Här i Sverige använder vi väskor med hjul när dom är tyngre än handväskor. Ett tips till nästa resa.

P.S. Jag såg oxå B-M:s grattiskort live det var JÄTTEFINT!! En helt annan sak att se kortet som ett "kort".


2008-11-02 @ 19:35:07


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0