Alla är vi nybörjare


Igår mitt på dan var vi till Jülich för att övningsköra
med Cathrine.
Som ni säkert redan vet så får man som förälder eller annan
körkortsinnehavare inte övningsköra med sitt barn under tiden
de går i körskolan här i Tyskland.
Men däremot kan man åka till den här övningsplatsen och köra.
Den är uppbyggd så som det är i trafiken med rondell, backar, trafikregler,
parkeringsplatser, enkelriktad körning osv......
Vilket innebär att man får en känsla av att vara ute i trafiken.

Som mest var det 10 st nybörjare ute på banan samtidigt
och jag som stod på sidan om tänkte att det här blir nog både
rörigt, stressigt och svårt för alla som övningskör, men faktum
var att det gick lugnt och stilla till vid alla "svåra" situationer.
RESPEKT ;-)  









Cattis körde runt där på banan i 1 timme
och övade alla möjliga moment som start i backe
för att ta ett exempel och jag måste säga
att hon var jätteduktig !





Det här med körkortet kommer att gå som en dans, tror jag.
Enda problemet är väl att dygnet endast har 24 timmar....hihihi
och Cattis har fullt upp som det är utan körkortstagning.
Japp, vi får helt enkelt se hur det går att pyssla med tiderna.

Det är roligt att hon har kommit igång med körkortet i allafall.

Vad har du/ni gjort i helgen ??

Kram / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Garderoberna - soptippen...Till Stadsmissionen vågade jag mig inte medgrejor för man vet aldrig vad man hittar där.


2008-10-06 @ 08:18:30

Postat av: Vindruvan

.....hehehe....

näe, jag förstår att du undvek Stadsmissionen den här gången, det är lätt att falla för frestelsen att köpa ngt praktiskt där.

Soffbordet i vardagsrummet köpte du bombis sist du var där och så chicka du till det...eller hur?

Du är otroligt duktig, Marianne !!!!!



Kramis / Vindruvan


2008-10-06 @ 14:37:25

Postat av: Marianne

Nu ska vi inte överdriva Druvan. Ingen, INGEN kan mäta sig med dig och din kreativitet.


2008-10-06 @ 15:39:11

Postat av: Vindruvan

Men Marianne, NU är det minsann du som överdriver !

Min kreativitet finns endast inom vissa ramar.

Aldrig att jag skulle kunna gestalta om mitt hem så proffsigt som du har gjort !

Men alla är vi bra på olika saker och det är väl tur det :-)



Kramis


2008-10-06 @ 17:07:24

Postat av: Mari

Vad bra att det finns uppbyggt, så att de kan övningsköra. Pussa lite på lillan från mig.



Tack för att du finns, Vindruva.


2008-10-07 @ 13:46:31

Postat av: Linda

Grattis Gittan!!!


2008-10-07 @ 19:13:37

Postat av: Linda

Helgen var bra men däremot var gårdagen dess värre!!! Det började med magont, den lilla filmjölken till frukost kom upp fortare än kvickt, sedan var det dax att springa till toan o dra ner brallorna blixtsnabbt!!! Så höll jag på omvartannat i ca. 5 timmar tills jag var fullkomligt uttömd på vätska. Joel undrade vad sin mamma höll på med när spyan kom som en brandspruta rakt ut på hallgolvet, som tur var hade inte Faycal hunnit gå till jobbet. Idag har jag sanerat o mår mycket bättre förutom att jag inte är speciellt hungrig än. Lever mest på blåbärssoppa. Hoppas bloggfamiljen är friska. Kram Linda.


2008-10-07 @ 19:56:53

Postat av: Linda

Om det skulle finnas en sån bana här i Sverige så kanske till och med jag skulle våga o vilja provköra. Heja Cathrine!!! Du är säkert JÄTTEDUKTIG och bilen är ju redan din, det har ju Joel sett till. Många kramar från en stolt moster.


2008-10-07 @ 19:59:38

Postat av: Bir

Tack Linda! Stackars dig magsjuka är ju bland det värsta som finns.

Lycka till Cathrine det där kommer säkert att gå bra!(Pia kan inte du köra på banan oxå så kanske du kommer hit och hälsar på med bil).


2008-10-07 @ 21:23:02


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0