Erkänner att jag svullat.....


Har svullat en hel del i veckan som varit, som ni ser.......







Det mesta har ramlat in i munnen, gott eller inte, har inte
riktigt spelat nå´n roll bara det gick att äta. Hemskt !!!!
Tyvärr funkar jag så när livet känns trist och ensamt.
Meeeeeen Druvan ska rycka upp sig nu, har deppat klart liksom.

Ska sätta på mig träningskläderna och bege mig ut i spåret NUUUUU
på en gång innan jag ångrar mig.
För jag vet ju att jag mår prima ballerina efteråt.
Nu känner jag pressen eftersom jag berättat för er att jag
ska ut och träna, det är bra med bloggen, den hjälper till liksom
på många sätt.

Hoppas det blir en skön upplevelse så viljan finns att komma ut dit
snart igen.

Önska mig lycka till !

Svullar du oxå när du känner dig deppad, eller är jag unik ???


Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Deppad eller glad, här svullas för jämnan. Gäller att se till att skåpen är tomma.


2008-10-19 @ 15:23:53

Postat av: Farmor på stan

S vullat det är härligt men du såg rund ut på bilden ocå men du ordnar nog till det. Hur är det med Cathrine man hör alldrig någonting om henne hur gick det på skrivningarna var det svårt? Heja Cathrine. Runes son han släktforskar så det står härliga till. Vi är väl släkt med hela dalarna han är jätteduktig, jag behöver bara säga något till honnom så fixar han fram det.



Kram från farmor på stan


2008-10-19 @ 15:39:03

Postat av: Farmor på stan

Nä inte hela dalarna men säkert halva



Kram från farmor på stan


2008-10-19 @ 15:40:48

Postat av: Bir

Jag svullar inte när jag deppar. Då äter jag nästan ingentig, men jag deppar nästan aldrig.

Lycka till Druvan. Nu ska vi äta Tacogratin.


2008-10-19 @ 15:54:08

Postat av: Vindruvan

Skolan är riktigt tuff. Hoppas att ni förstår det.

Cattis själv menar att vi inte kan förvänta oss topp betyg från henne för det är så mega tufft !!!

Det förväntar vi oss inte heller, har aldrig gjort.

Lärarna sätter sådan press på eleverna att man knappt tror att det är mänskligt ens en gång.

Med tanke på att Cattis har varit borta 1 år så har hon intigrerat sig jättebra med allt vad det innebär, men naturligtvis finns det vissa saker som togs upp i 11:e klass (då hon hoppade över det året)som hon inte känner till och som olyckligtvis kommer upp i proven som de skriver. Det gäller bara att inte hänga läpp över det utan helt enkelt gilla läget.

Klausurerna (proven) har gått ok för Cathrine.

De som är skrivna, hon har en som skrivs i morgon oxå och det är i tyska.

I allafall gjorde vistelsen i Argentina nytta, för spanska-klausuren fick hon 1 plus på (högsta möjliga betyg). Lärarinnan sa att det var en fröjd att läsa Cattis prov, det skröt hon runt med i andra spanskakurser, som Cattis sen i efterhand fick veta av eleverna.

Alla prov som skrivs från och med 12:e klass -> 13:e klass räknas det poäng på som sen räknas in i Abituren (avslutningsprovet). Därför gäller det att skriva bra prov varje gång, bara att veta det gör ju att det blir press och stress hos eleverna.

Jaaaa, det är tufft med luft här i Tyskland !!!

Ni ska veta att jag är megastolt över Cattis som kämpar på så bra och som vill kunna få en bra utbildning för att sen i slutänden få ett bra jobb som hon kommer trivas med !!!!



För övrigt ser hon även till att roa sig med sina kompisar på helgerna, inte bara skola som gäller, måste leva livet oxå, party, bio och annat skoj.

Viktigt viktigt !!!!



I love you Cattis gumman :)



Kramis / Druvan








2008-10-19 @ 18:51:27

Postat av: Ritva

Hälsa Cattis att det är bara kämpa på men som sagt inte glömma att leva också.

Jag svullnar upp en gång/ månad.Då äter jag även massa kolhydrater och svullnad upp ännu med. Efter en vecka har jag glömt allt vad godis heter och äter lite och nyttigt. Så går livet runt i en cirkel.Och man kan alltid skylla på hormonerna om man inte är nöjd med sitt humör/ätandet. Praktiskt.


2008-10-19 @ 19:56:04

Postat av: Vindruvan

.....hehehe......du är väldigt praktiskt lagd Ritva.

Jag kommer aldrig till stadiet att glömma godiset, hur går man tillväga för att lyckas med det ?



Kramis Druvan


2008-10-19 @ 21:50:16


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0