Ni kan vara lugna, Ingen fara med mig

Hoppas ni inte har varit oroliga för det som hände,.
Jag mår bra så ni kan sluta oroa er nu.

Vad, ingen som varit orolig, ingen som vet vad som hänt ???
Hallå, var bor ni, på en annan plant eller ?

Då får jag väl berätta.
Vi tar taxin från hotellet, hoppar in och min kinesiske kollega säger på flytande kinesiska vart vi ska.
Taxi-chaffisen drar iväg, efter en bit så säger han att han kört fel och måste göra en u-sväng.
Ok, efter ett tag börjar vi känna igen oss, kommer till en korsning där vi svängt till höger alla andra dagar.
Icke denna taxi, han bara blåser vidare, varpå vi påpekar att han skulle tagit till höger i korsning.
BIG MISSTAKE.
Han blir vansinnig, börjar gapa och skrika på kinesiska, tar upp sin pistol...,

nej förlåt, sin mobiltelefon och ringer ett samtal, skriker och gormar i telefonen, lägger på.
Och säger sedan, att han hittar inte och vi får vackert kliva av, mitt på vägen och stoppa en annan taxi.
Självklart  var vi tvungna att betala för resan ändå.
Allt detta utspelar sig på kinesiska, så jag kan bara sitta och inte låta bli att vara road av hela situation.
Min kinsesiska kollega förklarade efteråt vad taxi chaffisen gormat om och varför vi var tvungna att kliva ur.

Som tur var kom en taxi förbi som vi kunde stoppa inom 20 sekunder.
Han hade inga problem att hitta till Ericsson.

Annars då ?
Solig och varm dag idag.
Definitivt Lars Danielsson, han checkade ut idag och jag måste säga att (även om jag får bannor för det)
Han går som en kärring, hade man bytt ut kostymen mot en klänning hade man inte sett ngn skillnad.
Hepp




Kommentarer
Postat av: Vindruvan

Spännande läsning.....

Snacka om att jag gick på det där med pistolen :-S

Du kan som vanligt lura mig till månen.

När kommer boken ut som du håller på att skriva ?



Lustigt att Lars Danielsson platsar fint i en klänning....hehehe....



Saknar dig min älskling!



Puss puss


2008-10-15 @ 07:35:51

Postat av: Farmor på stan

Oh Torbjörn vilken spännande deckare som utspelas i Kina. Jag tror att lars Danielsson hade en flicka hos sig i Kina...... Bra plats att träffas på ingen svensk som ser mig.....



Kram från farmor på stan


2008-10-15 @ 10:40:15

Postat av: Bir

Lars Danielsson kanske hade en man som han träffade i Kina....


2008-10-15 @ 16:16:26

Postat av: Bir

Spännande deckare vi väntar redan på fler Tobbe.


2008-10-15 @ 16:17:24

Postat av: Linda

Det märks att jag o Pia kommer från samma släkt, för jag gick oxå på det där med pistolen. Min mun öppnades som en fågelholk framför skärmen, nästan pinsamt när jag sedan läste vidare. Skönt att Tobbe mår bra iallafall. Kramelikram.


2008-10-15 @ 21:20:23

Postat av: Vindruvan

...hehehe....

Du & Jag Linda, tror ja de´ !!!


2008-10-15 @ 21:43:31


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0