Trafiksäker.....näee inte alls





I morse cyklade jag iväg för att handla, frukt, grönsaker, mjölk, yoghurt
........ja ni vet sån´t man behöver helt enkelt.
Problemet var ju att jag köpte lite för mycket och det blev lite tungt att forsla
hem detta. Hade mat på ryggen, hade en tung kasse på styret och även
en kasse på pakethållaren, packåsna var nog bara förnamnet hur jag såg ut.
För att beskriva situationen lite mer så regnade det dessutom......grrr.....

Jag känner ju när jag cyklar att jag är överhuvudtaget inte stabil med alla
matvaror högt som lågt. Meeeen det är ju bara en kort väg att cykla för att
ta sig hem. Det här fixar jag !
I vanliga fall när jag kommer till ett rödlyse så kliver jag av cykeln och leder
den över gatan, men inte idag, det regnade ju, ville ju hem snabbt.
Jag ska alltså korsa en större väg och i mitten finns en liten refug.





Yes, vilken timing, det är grönt att ta sig över för min del, bra tänker jag och
fortsätter på cykeln, det är bara det att den andra hälften av gatan som jag ska
ta mig över har röd gubbe. Jäklar må ste jag sätta igång att stanna mitt i,
hade ju varit bättre om det hade varit grönt hela vägen samtidigt.
Ja ja..........
ok, jag ser då till att börja stanna upp för att kliva av cykeln och gå upp på den
mini lilla refugen, jag hinner tänka tanken att hur ska jag få plats med mig, cykeln
och packningen utstickande till höger och vänster på den här lilla plätten utan att
vara ivägen för trafiken ?!?





Vara ivägen för trafiken......eehhmmm........

Jag kan ju säga att jag hinner aldrig upp på refugen förrän cykeln ligger mitt
i gatan och en del matvaror ligger utspritt i vägen. Dessutom är en svängande bil
rakt på väg mot mig och jag hinner även tänka att det här kommer inte gå bra,
men som tur är var han uppmärksam på min vingliga cykeltur och kunde
styra undan utan problem........
........jaaaaa annars vet jag faktiskt inte vad som hade hänt.

Från skräckkänsla till en pinsam situation, där står jag mitt i vägen och ska
försöka samla ihop mig (som naturligtvis blir väldigt stressad)
och mina utspridda pinaler, det var INTE kul, men som tur var regnade det och
kapuschongen täckte nog det mesta av mig, så jag tror inte att någon
kände igen mig, men man vet ju aldrig.
Mitt hjärta slog i allafall tredubbla slag långt efter att det var omöjligt.
Jag var riktigt skärrad av min upplevelse i trafiken idag.
Därav min tystnad här på bloggen, har liksom inte orkat prata.
Men nu har timmarna gått och jag har suttit och pysslat för att
lugna min oroliga själ och nu mår jag bättre igen :-)






Livet är nog rätt skört ändå.

Var rädda om varandra !!!



Kram /





Kommentarer
Postat av: Linda

Nämen guuuuud, det verkar ju totalt livsfarligt när Pia o Tobbe inte är tillsammans. Pia höll på o bli påkörd o Tobbe höll på att rasa ner i en hiss. Håll om varandra hårt när Tobbe kommer hem. Ta det lugnt i fortsättningen så vi inte behöver vara oroliga. Många kramar från lilla mig.


2008-10-21 @ 19:55:41

Postat av: Marianne

Druvan, druvan...och där hemma står bilen oanvänd. Du som var så himla bra bilförare. Tänk efter... hur det kändes förr... den där befriande känslan när bilen tar en vart som helst. I ur och skur.

Till sommaren har kanske Cathrine körkort och då får ni bli tjejerna på vift med bilen när Tobbe är bortrest.

Lova mig att ta det lugnt framöver.


2008-10-21 @ 19:57:18

Postat av: Caroline

Usch, det där lät riktigt otäckt, vilken tur att det gick bra.



Kram C


2008-10-21 @ 21:06:35

Postat av: Farmor på stan

Oj nu måste man vara rädd för dej oxå det är bättre att ¨åka två gånger än en. Ta det fötsiktigt Pia



Kram från farmor på stan


2008-10-22 @ 00:45:56

Postat av: Ritva

Vad skönt att inte du skadade dig mitt i trafiken. Du har väl hjälm på dig?!

Jag krockade men en garage port på jobbet igår. Halva plast delen under och runt bagageluckan började hänga. Det gick att trycka den tillbaka men inte köra snabbare än 70 km/h på motorvägen. Fick stanna 3 gånger under 3 mil och fixa till. Nu har bilen fått "plåster" och det går bra att laga den till så där 10000 kr. Cykelreparationer är åtminstone billigare. Men att cyckla 3 mil till jobbet, nej tack.

När sover "farmor på stan"? Kanske på dan?


2008-10-22 @ 16:40:24

Postat av: Bir

Det där känner jag igen. Jag brukar ta cykeln när jag ska handla lite blommor t.ex. Blomsteraffären ligger ju så nära, inte kan man ta bilen då. Dom har många fina blommor där och ibland är dom extra billiga. Stora amplar säljer dom ut varje sommar. Jag har lyckats få med mig flera stora amplar och lite annat smått och gott på cykeln. När jag är i affären tänker jag att jag kan ringa hem o be att bli hämtat, men väl ute vid cykeln märker jag att det går att lasta på nästan hur mycket som helst. Jag har lyckats ta mig hem cyklande eller genom att leda cykeln hittils. Blommorna däremot brukar vara lite mindre och ganska tilltufsade när jag väl är hemma.

Jag håller med Marianne. Träna på att köra bil när Tobbe kommer hem så slipper du lasta cykeln proppfull. Sen kan ju även du och Cattis ta en biltur till Sverige.


2008-10-22 @ 17:34:13

Postat av: Bir

Glömde skriva VAR RÄDD OM DIG PIA!!


2008-10-22 @ 17:40:32

Postat av: Vindruvan

Tack allihopa för eran gulliga omtanke !

Har inte rört mig utanför dörren idag, är väl säkrast så. Jag har städat, tvättat, bakat och pysslat....jaaa lite av varje.



Kram Druvan


2008-10-22 @ 18:12:08


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0