Nattuggla


Tänk vad lite extra sömn kan göra + en dubbel espresso såklart.
Det fick mig att landa på rätt köl igen efter morgonens dykning.
I´m fit for fight now =)



Har liksom svårt att sova när inte Tobbe är hemma och kramar om mig.





Inatt var jag vaken och fixade till ytterligare en födelsedagshälsning
med hjälp av digital scrapbooking och när det var färdigt var jag
fortfarande klarvaken, stängde datorn och lyssnade på musik.
Somnar väl närmare 02.30 tiden ungefär, vaknar sedan med ett ryck
av att jag snarkar i takt med musiken.
Kanske vettigt att lägga ifrån sig teknikens värld så det kan infinna sig
lite lugn och ro inuti skalet mitt, tänkte jag.
När jag sen vaknade på morgonkvisten ca 05.40 var jag helt kaputt
som ni nog förstår.
Upp o hoppa och hoppas på det bästa, men kroppen nekade.....
AJ aj aj så där illa får du inte behandla mig !!!
Jag klarade frukosten med Cattis men mer var det inte, det var
bara att inse att det är lika bra att lägga ner huvudet igen.
Som sagt den medicinen och så espresson då förstås så kom jag
tillbaka upp på banan igen.

Men hallååå......är det här ett tecken på att jag börjar åldras, eller ??
När jag var yngre var det inga problem med för lite sömn, det fixade
jag ändå, men inte nu längre, jag behöver mina timmar annars är det kört.

Hur klarar din kropp av det här med sömnbrist ?
 


Jag ska försöka att inte frångå mina vanor.......

Brukar ju upplysa om att det är FREDAG när fredagen kommer.
Jäpp, här är den nu igen, om någon har missat den lilla detaljen !!!





Ha en mysig fredag !!!

önskar eran
Druva





Kommentarer
Postat av: Marianne

Och vad gör Marianne så här två dagar före lägenhetsvisningen? Jo jag står och slipar min sovrumsdörr för att måla om den för femtielfte gången. Fattar inte varför den inte blir bra. Och jag har bara haft nästan två veckor på mig att göra det sedan sist det var visning. Och INGEN har reagerat på att dörren inte är bra på de tidigare visningarna. Men nu är det sista gången jag ger mig på den. Hinner väl knappast att måla den två gånger idag med torktid emellan utan får måla den i morgon andra gången. Men sedan gäller det att se till att inte göra samma misstag som tidigare. Börja kladda med penseln på dörren när färgen är halvtorr (det blir INTE bra), inte gå emot dörren eller råka luta sig mot den och framförallt inte stå och energiskt dammsuga framför dörren. För ni ska se min dammsugarslang. Den är vit för att inte tala om hur den halvtorra dörren såg ut när jag upptäckte det.

Här är det inga hundproblem när man målar som andra har. Melker håller sig undan. Här är det jag som är problemet. Som glömmer bort att det är nymålat och får för mig att jag ska damma bokhyllan bakom dörren och tar ett stadigt grepp om dörren med hela handen. Vad är dörrhandtag för något?

Vilken virrig fredagskommentar! Hajade ni något av vad jag skrev?


2008-10-24 @ 13:58:17

Postat av: Marianne

PS

Sitter och väntar på att de spacklade delarna av dörren ska torka så att jag kan slipa en gång till. Och jag lovar: lagom tills det blir mörkt så är det dags att måla. Är det något jag har lärt mig efter att all målning sista veckorna så är det att måla i dagsljus.


2008-10-24 @ 14:00:32

Postat av: Marianne

http://www.expressen.se/halsa/1.1345090/fisar-bra-for-blodtrycket





Bara så att ni vet!


2008-10-24 @ 14:04:37

Postat av: Bir

Sömnbrist är inte bra. Tyvärr sover jag aldeles för lite när jag jobbar. Måste gå upp 05:30. Kommer nästan aldrig i säng före 23:30. Det funkar bra ändå fram till efter middagen då måste jag bara ligga ner och vila huvud och kropp en stund sen är det "full fart" igen. När jag är ledig går jag upp med grabbarna, måste åtminstone se dom innan dom far i väg. Men i morse sov jag som en stock och drömde att jag måste stänga av radion. När jag kom ner till köket tittade Simon snopet på mig o sa, jobbar inte du? Jag hade inte hört att han gått upp över huvud taget.

På tal om jobb och sömnbrist är mitt schema inför julen klart. Jag jobbar 19,20,21 december och julafton kväll(hade hoppats på en dag tur i år men tyvärr det gick inte). Juldagen jobbar jag dag (sen ska vi antagligen fira jul med min familj på juldagskvällen som vanligt). Efter jul jobbar jag bara en dag tur 30/12. Ni är jättevälkomna hit när det passar.

P.S. Har du eller Linda fått någon stavgångsrapport?


2008-10-24 @ 15:23:50

Postat av: Vindruvan

Jarå vi hajade allt, det var inte virrigt alls!

Precis så hade jag funkat oxå om jag skulle ha haft nymålat här hemma....hjärnan den är ett smidigt redskap, eller hur Marianne ?


2008-10-24 @ 18:43:30

Postat av: Vindruvan

Jag har alldeles nyss skickat iväg mail till dig Gittan och Linda just ang. julen.


2008-10-24 @ 18:46:35


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0