a piece of cake



Om man bara ska äga en endaste bakbok då är det den här som gäller !
.......enligt mig då förstås ;-)
Har ni den redan ?




Vill då passa på att tacka Marianne o Jens än en gång för den här fina
presenten som vi fick i samband med BBQ aftonen på Dalarö i somras !!

Den här boken är en riktig inspirationskälla om man gillar att baka.
........och det gör ju jag, som ni säkert vet..........
Innehåller mycket fina recept med tillhörande fina bilder.

Igår bakade jag "Farmors knapriga blåbärspaj" just tagen
ur den här boken.
Men resultatet blev ju mer "Pias underbara blåbärspaj" när
den var färdig.........mmmm.......smakade ljuvligt gott.





........och nu är det väl lite fikadags, tror jag minsann.





Caaaaaaaattis.......koooooooom nu för fikat är färdigt !!!

Ses när vi ses !

Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Farmor på stan



Mums så gott

Kram farmor på stan


2008-09-15 @ 17:25:07

Postat av: Bir

Jag har oxå smakat Pias underbara blåbärspaj. Den var mycket god.

I går fick vi nymalet kaffe till fikat. Det var inte heller så dumt.


2008-09-15 @ 18:02:58

Postat av: Marianne

Mums! Idag har det hänt mycket på bloggen när jag var borta från datorn. Den har nämligen stått under ett plastskynke idag för äntligen har jag målat tak och väggar i den andra halvan av vardagsrummet. Imorgon är det fönstrets tud och lite lister och lite dutt här och där. Sedan är samtliga väggar, tak, fönster, lister och andra snickerier färdigmålade plus glvet i sovrummet. Längtar jag efter att få bort allt täckpapper och plast över möbler som jag levt med i veckor? Återstår att se hur mycket färg som lyckats ta sig ner på parketten och som måste tas bort.


2008-09-15 @ 19:46:29

Postat av: Bir

Va duktig du är Marianne!


2008-09-15 @ 20:02:17

Postat av: Vindruvan

Jaa idag var jag lite kreativ att fixa en del inlägg här på bloggen, men jag hade ju lite dåligt samvete från helgen då jag inte var ett endaste dugg underhållande.

Meeeeen jag är ju långt ifrån ditt kreativa arbete i hemmet, Marianne. Hoppas verkligen att du får riktigt bra betalt för din lägenhet när den nu är så tipp topp stylad.



Glöm för guds skull inte att fota och dela med dig av ditt verk !



Kramis


2008-09-15 @ 22:06:28


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0