Balanserad diet


Jag har tänkt på det här mycket.
Läst artikel efter artikel, försökt att leva efter
alla smarta råd som skrivs i dem....men inser
att jag måste nog vara rätt korkad som inte lyckas
med den här svåra bedriften att tappa kilona på kroppen.
Visserligen känns det som att det är någon sorts ommöblering
som har startat i kroppen, eftersom jag är ute i spåret både då och nu,
men vågen.........den är tamejtusan inte någon vän till mig.....grrrr......
Jag blir ju jätte inspirerad när jag hör Mari berätta att hon har tappat
9 kilo sedan sist vi sågs, det är ju jättebra ju !!!

Hallååå......hur gör man????
Alla geniala tips tages tacksamt emot !!!!!

Ahaaaaaaa.........nu vet jag........det är ju jätteviktigt det här med
en balanserad kost, tänkte inte på det, kolla bara.........




Jamen du så är det ju........
Ska testa det så får vi se vart det slutar........

Ähhhhh.......kanske borde ta på mig träningskläderna
för att sen sticka ut i Wurmtal istället.
Det är ju nyttigt för kropp och själ har jag hört.

Ciao / Vindruvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Jag gick upp ett par kilo i sommras. Mycket god mat, fika m.m.

För att slippa ha kvar extrakilona till jul, nästa sommar eller något, bestämde jag mig för att gå ner. Förr har jag slopat allt godis och kaffebröd ett tag och då har jag gått ner. Den här gången var det svårare (det blir ju inte lättare med åren precis). Nu fick jag sluta med kaffebröd, godis och jag stoppade ingenting i magen efter middagen (bara svart kaffe, te eller vatten. Jag var hungrig i stort sett varje kväll(och tjurig och mat fixerad), men det gick faktiskt att somna ändå. Första tiden gick jag knappt ner någonting men sen föll grammen ett efter ett. När jag gått ner det jag hade gått upp under semestern tänkte jag ta några kilo till, det blev ett kilo, sen tröttnade jag. Nu äter jag allt igen men tänker mig för på kvällen helst bara en kopp te. Prova får du se. Sen måste man naturligtvis röra på sig oxå men jag tycker att jag rör mig mycket som det är. Det tar ju lite tid att motionera oxå och dygnet har ju bara 24 timmar, och man vill ju göra lite annat än äta och motionera.


2008-09-25 @ 18:22:54

Postat av: Vindruvan

Duktigt Gittan !!!!

Tänk om jag kunde klara skivan lika bra :-S

Som tur är finns det inget svenskt plockgodis här i Tyskland, för det är verkligen min fallgrop när jag är i Sverige.



Hehehe.....för övrigt har jag precis kommit hem från min runda i Wurmtal.....det är iaf duktigt gjort av mig, eller hur????

Kram / Druvan


2008-09-25 @ 19:52:19

Postat av: Bir

Jätteduktigt Pia! Är det inte kolsvart ute hos er nu? Här har det varit mörkt minst en timma.

Jag vet inte om det är värt att klara kilona. Ibland känns det skit jobbigt att inte få unna sig något gott, men man mår ju mycket bättre utan övervikt. När jag tar bort det söta tänker jag jättemycket på att jag ska få börja äta godis igen.


2008-09-25 @ 20:05:44

Postat av: Ritva

Jag vet att du inte gillar ordet: pulverdiet.Man kan variera det med sötsaker ibland eller om man behöver snabb resultat inför en fest t.ex. Går aldrig handla när du är hungrig.

Jag tänkte göra idag allt det jag inte hinner annars. Efter vanlig vecko städning ( händer inte så ofta hos oss, vi har en löpande städning) och lökplantering var det dags med middag. Vart tog min dag vägen? I för sig hann också få benen vaxade av grannen. Man måste ju vara beredd inför resan om 9 dagar till VÄRMEN.


2008-09-25 @ 21:24:53

Postat av: Tobbe

Gör som mig,

Ät som vanligt och gå ett par ggr extra på toaletten. Funkar kanon bra.

Hepp


2008-09-26 @ 07:25:02

Postat av: Farmor på stan

gör som alla andra, Ät mindre och skit mera funkar jättebra



Kram farmor på stan


2008-09-26 @ 10:27:55

Postat av: Vindruvan

Tack för alla bra tips :-)

Har redan börjat använda mig av en del, det här kommer gå som en dans....hehehe.....


2008-09-26 @ 17:01:09

Postat av: Bir

Använder du laxermedel då Tobbe?

Jag har ett foto på dig när du står vid hällristningarna. Det ser ut som laxermedlet har tagit slut, men du har väl köpt nytt nu.

Hepp.


2008-09-27 @ 17:02:20


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0