Har duschat


God morgon allihopa !

Har precis kommit innanför dörren.
Jag knallade iväg till posten för en sisodär en timme sen för
jag skulle posta ett brev.

Lite förändringar i vädret är det ju idag tänkte jag där jag gick.
Igår var det härligt shortsväder som lockade till en skön prommis
i Wurmtal......idag väldigt dimmigt och det var jeans på som gällde.

Vad jag inte tänkte på det var ju att den här dimman kunde förvandlas
till någonting helt annat.
Ingen backar väl för lite dimma i luften....jaaa inte jag iallafall, MEN jag
borde ha gjort det nu när jag står med facit i handen.





Alltså jag har nog aldrig blivit så blöt i hela mitt liv.
Jeansen hade förändrat färg, de var plötsligt mörkblå !!!!!
Gympaskorna kändes som om vattnet forsade runt i dem.....äckligt !
Det fanns ingen mening med att vända så jag gick vidare till posten
och postade ett torrt brev.......det var nog det ända som var torrt på mig.......
........hehehe........hade gömt det innanför koftan nära kroppen.

Inne på postkontoret stod det folk och tryckte.....torra var de fortfarande.
Jag tänkte väl ha stannat där jag oxå, men sen kom jag på bättre tankar,
det spelar ju liksom ingen roll längre för jag är ju redan sjöblöt i stort sett
överallt så jag knallade hem igen i en lugn promenadtakt, för det fanns som
sagt ingen möjlighet att väja för vattnet längre.......vattnet forsade fram i varje höjd.
Sjöööööööööö på backen och vattenfall från ovan.

Skulle sitta fint nu med en varm kopp monsunkaffe i detta monsunregn.
Känner mig riktigt frusen så blir jag förkyld nu så vet vi ju varför.

Ska fixa kaffet, temperaturen är rätt låg i min kropp just nu !

Kanske ska passa på att önska er alla en trevlig fredag, hoppas ni har
det bättre vädermässigt än vad jag har.

Kramisar / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja tänk så föränderligt vädret är. Här skiner solen idag. Dock inget shortsväder.


2008-09-12 @ 12:13:47

Postat av: Farmor på stan

Här är det sol och varmt. Ja nu fick du spara på vattnet hemma pengar, pengar,pengar. det är inte dumr med naturdusch på kroppen



Kram farmor på stan


2008-09-12 @ 14:44:29

Postat av: Vindruvan

Regnvatten ska ju vara bra för håret har jag hört.

Regnet har inte upphört ännu, men nu är det bara duggregn som kommer. Prata om att jag valde fel tidpunkt att gå till posten.



Kram Druvan


2008-09-12 @ 14:48:26


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0