11 september


Idag är en dag som ALLA har inpräglat i sitt minne.

Den 11 september.
De flesta av oss kan precis tala om vad vi gjorde just vid den här
hemska tidpunkten då al-Qaida slog till mot USA.
Vad gjorde du t.ex.?
Själv satt jag i väntrummet hos tandläkaren och hörde om det
fruktansvärda scenariet på radion och jag minns att jag kunde inte ta
in det och realisera att det var sant. Jag tvivlade väldigt kraftigt på mina
tyska kunskaper......jag hade säkert förstått fel tänkte jag.......men när
både sköterskan och min tandläkare pratade med mig om detta så
var jag tvungen att inse att det faktiskt var sant det som hade hänt.
Fruktansvärt !!!!!
Det är 7 år sedan som det hände, det som ingen trodde kunde hända.

Mina tankar finns idag hos alla anhöriga och vänner till de amerikaner
som miste sina liv i denna meningslösa terroraktion.

Hade önskat att tvillingtornen hade agerat på detta sett för då hade
det här hemska scenariet aldrig inträffat.

 





Men tyvärr lever vi inte i en perfekt värld.
Har väldigt svårt att förstå hur vissa människor är funtade.

Detta elände till trots så för ändå den 11 september med sig
glädje i min släkt och det är väl tur det att glädjen inte glöms bort.

Jag återkommer senare under dagen med vad jag menar egentligen.

Var rädda om varandra under tiden!

Kramar / Vindruvan






Kommentarer
Postat av: Farmor på stan

11 September är ingen glad dag för 5 år sedan blev Sveriges Utrikes minister Anna Lind Mördad det får vi aldrig glömma 2 små pojkar miste sin mamma en make miste sin maka. Våra tankar går i dag till alla som miste sina anhöriga följer oss hela livet



Kram från farmor på stan


2008-09-11 @ 12:36:06

Postat av: Marianne

Jag låg i en solstol på Kanarieöarna. I stolen bredvid mig låg en norska som var Natoanställd. Hon fick ett samtal på sin mobil om tragedin och berättade för mig att det hänt en olycka om ett plan som störtat. Vi drog oss in i hotellvestibulen och tittade på TV sändningarna och såg ett plan komma och flyga in i det nadra tornet också. Då stod det klart att det var ett terroristdåd. Det var mycket prat och spekulationer efter om inställda flygningar m.m. Vi var många som skulle flyga hem dagen efter.


2008-09-11 @ 13:25:16

Postat av: Vindruvan

Självklart finns även våra tankar hos Anna Lindh´s nära och kära.



Kram / Vindruvan


2008-09-11 @ 15:23:45

Postat av: Ritva

Jag var hos min lilla tös på DS och hade för svårt att ta till mig allt det hemskaden dagen. Först efter par dagar förstod jag allt det hemska.


2008-09-11 @ 21:05:07

Postat av: Linda

Jag jobbade och den ena efter den andre föräldern som skulle hämta sitt barn var mer eller mindre shockade över vad som hänt. De visste inte riktigt själva vad som hänt, så det var jättesvårt att förstå situationen. Slog på tv:n direkt vid hemkomst o började då förstå men ändå inte. HEMSKT!!!


2008-09-11 @ 21:37:37


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0