Livets dryck....


Vatten e´ livets dryck !!




Jag måste skärpa mig och hitta tillbaka till
mitt vattendrickande....Har tappat mitt focus
jag erkänner, men det är inte värre än att jag
plockar upp det igen, eller hur ?
Hur svårt kan det vá ??

Är du duktig på att få i dig dina liter med vatten
varje dag ??
Vilken är riktlinjen egentligen ??
Jag hör och läser så många olika uppgifter om vad som är
rätt mängd att få i sig under en dag, men vilken mängd
borde jag / vi rätta oss efter ??
Någon som vet ??





Undrar bara lite så här på en torsdagsförmiddag........

Ha en bra dag !!

Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Ritva

Vad jag vet ska man lyssna på sin kropp och dricka när man är törstig. Smådrickande under hela dagen är INTE nyttigt eller naturligt. Man har sett att däremot ökar inkontinensen.

Det är viktigt att komma ihåg att mat innehåller vätska. Kaffe och te är vätskedrivande. Det är bra dricka 2 glas vatten för varje kaffekopp.


2009-04-23 @ 22:29:06

Postat av: Vindruvan

Tack Ritva !!

Bra tips e´alltid välkommet !


2009-04-24 @ 10:18:28


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0