Schumi´s kartbana


Fortsättning följer från vårat trevliga påskbesök......

Bilarna var nu fyllda med choklad o kex,
en bra förutsättning för att kunna ladda upp energin i kroppen
Kan ju behövas den här dagen förstås.

Eftersom familjen HBRS är mycket bilintresserade så var
det ju klockrent att fara till Kerpen den här eftermiddagen.

Mitt emellan Aachen och Köln så ligger det en liten stad eller by
som heter Kerpen och där växte Schumi-bröderna upp,
(jag vet faktiskt inte hur stor den är, för den som har intresse att
kolla upp det så står ju alltid Goggle till tjänst, tala gärna om ifall du
hittar någon kul information)

Vi var dock inte inne i själva stan utan hamnade endast utefter motorvägen
för där fanns det intressanta objektet för dagen........
Michael Schumachers kartbana........

Ja jaaaa jag vet....
vi har varit här förut ett X antal gånger, kan tyckas tjatigt
att jag berättar det stup i kvarten för er, men det är faktiskt så
att för vårat besök är det första gången och de uppskattar
att få sniffa närmare på Schumis bilintresse.





.......så det var alltså hit näsan styrde.







Jäpp......
Här är det i allafall 2 stycken fartsugna grabbar
som ger    
Svårt att se vem som e´ vem ??
ok...jag visar.....
Robin överst och Simon underst.








MEN......Var är brorsan..???




.....Ahaaaa.....
......redan i mål !!!!
Du kände dig som Schumi va´?
Gasen i botten menar jag....hehehe....

Här står han och funderar om det är värt att sätta fötterna
i simulatorn eller inte.......känner lite på däcken och drömmer....



Hoppas att ni tyckte det var kul....
...eller förresten det vet jag redan att ni tyckte.
Jag tyckte att det var roligt trots att jag inte körde själv,
det är lika underhållande att titta på och agera fotograf.

Visserligen var bilen fortfarande fylld med choklad och annat
skräp för magen, men det var inte det som behövdes nu....
....näeeee....riktig mat skrek vi allihopa efter !!
Gasen i botten alltså för att komma hem till köket.

Vad som bjöds..??
Det kan jag berätta nästa gång för då kanske det blir ett
litet recept publicerat dessutom...bra va´??


Nu tänker jag fixa en god kopp
och sätta mig i


Bye Bye / Druvan




Kommentarer
Postat av: Bir

Vi har fått ett stort fint brev i riktiga brevlådan i dag. KUL!

Här är strålande sol och sommarvarmt. Idag har jag redan hunnit med att storhandla. Jag var i affären före åtta, det är perfekt nästan tomt på folk och ingen kö i kassan. Sedan tog jag cykeln till blomsterhandeln och köpte lite nytt och fräscht att ha ute och inne. Sedan var det promenad i sommarvärmen med en kompis och fika ute i lä.



Gokart var mycket uppskattat av grabbarna i familjen. Cattis och jag tyckte inte att det var lika kul, men med bilen full av choklad står man ju ut med det mesta.

Kramar och hoppas ni får en trevlig fredag!


2009-04-24 @ 13:45:57


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0