Spikmatta


Cattis for iväg med tåget tillsammans med Marcel till Ahlen 
tidigt i morse för att se Alemannia Aachen spela match

 

De vann med 0-2...Alemannia alltså....tjoooohooo !!
Tobbe var och hämtade dem vid tåget för en stund sedan.


Vi ägnade oss åt våra kroppar idag istället, Tobbe & jag...fniss!!
Nu snurrar hjärnkontoret på er förstår jag...hihihi...
Vi har varit på Spa.....så sköööönt så sköööönt !!
http://www.carolus-thermen.de/


På tal om spa........
Det fick mig då att börja fundera hur det gick med din spikmatta
sen, Marianne, har du provat den..??
Brorsan skulle hem och börja snickra på en till Gittan tills hon
fyller år, för hon önskar sig en i födelsedagspresent.....
Hur galna får man bli....tänker jag då..??
Ont har man ju ändå, utan spikmatta  !!!





Skriv gärna och berätta om spikmattan och dess funktion....e´ju lite nyfiken.


Kramis / Druvan




Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja man är nog lite tokig. Jag kan inte påstå att det är skönt som de som rekommenderade den sa till mig. Men vitsen är väl just det att utsätta sig för smärta så att endorfinerna rusar till och det gör dom. Man kan till och med ligga och slumra på den efter så där 10 minuter.

igår på påskbjudningen här hos mig så var det kö till mattan. Samtliga gick sedan omkring med knallröda ryggar som såg ut att var en aning för mycket brända av solen. Och det är så det känns att ligga på mattan också tycker jag. Men jag fortsätter. Var jättewtrött idag. Ville bara sova. Bly i armar och ben bara tanken på en promenad kändes som ett helt livsverk men efter 10 minuter på mattan klev jag upp lätt som en plätt och tog en timslång promenad.

När jag ligger på den framför TVn på kvällarna så kan jag slumra till på den. Dåsandet kommer efter ca 15 minuter på mattan.


2009-04-12 @ 22:00:28

Postat av: Mari

Hej och glad påsk på ER alla!

Jag testade att ligga på spikmatta i helgen. Det gjorde inte så ont som jag trodde det skulle göra. låg bara en liten stund men han ändå känna den bultande känsla och värme som man visst brukar känna. Det skulle vara kul om du kan ge oss en läges rapport omm några veckors användande av spikmatta Marianne. jag blev väl inte helt övertygad om nyttan med den. Har via hörsägen hört talas om att det pågår forskning om spikmattans medicinska ev. nytta.


2009-04-13 @ 15:20:51


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0