Sugen på choklad....jaa ALLTID !!


Ibland önskar jag att chokladtarmen inte fanns.....

På vissa av oss är den mer utvecklad än på andra,
som tur är så slipper jag känna mig särskilt unik
i det här goda sällskapet som jag befinner mig i
i allafall.....de flesta i sällskapet verkade ha en förkärlek
till choklad....åtminstonde till farbror Lindt´s choklad.

En dag for vi alltså iväg till fabriksförsäljningen av Lindt´s
choklad här i Aachen.
Kan ju tala om att vi var INTE ensamma därinne så här
precis innan påsk





Nog lyckades vi fylla en varsin låda (per familj)
med godsaker minsann   




Den här gången kom jag ihåg att det inte var tillåtet att fota
inne i butiken så "mammarazzi" fick snällt vänta med fotandet
till utanför kassorna.

På tal om utanför kassorna.......
Hann vi ut ens en gång..??
Näeee ni, jag vet inte om vi hann ut ens innan "ångvältarna"
grävde runt i dessa kartonger innehållande choklad......
......hehehe.....vicken påse ska vi öppna först..??
Kom den frågan på tal ens..??
ÖPPNA ALLT och testsmaka vetja !!!!
Jaa, det var faktiskt så att Cattis fick bege sig in i affären igen
på min begäran eftersom jag hittade en "chokladpralin" som
jag gillade jättemycket och som jag ville köpa med hem.
Typiskt mig alltså  !



Meeen det var fler med mig som njöööööt av stundens
allvar med en och annan pralin i munnen.....





....jaaa eller hur Gittan....fniss !!



Som om det här besöket inte vore nog.....
.....det fanns även en fabriksförsäljningslokal med kex
alldeles intill chokladfabriken....oj oj oj......var förstås tvungna
att titta in där oxå...hihihi....
Köpte lite kex därinne och även en liten påskpresent till Joel,
hittade en långtradare som kan leverera dessa kex,



så den kan han ju tuffa runt med där hemma och låtsas
att han färdas på autobahn med kexleveranser.


Glada var vi att lunchen var räddad, med bilarna packade med
choklad och kex begav vi oss iväg till nya mål.......

Vart..???
Nyfikna ????

Fortsättning följer när jag får tid att redigera i bilderna.........
....tålamod ber jag om, för nu kanske det tar ett tag tills jag
har tid att sitta och pilla vid datorn igen.

Tjingeling / Druvan





Kommentarer
Postat av: Tobbe

LINDT,

Godaste chokladen jag aetit.

Marabou ligger naagra steg efter i det avseendet.

Hep


2009-04-14 @ 11:03:22

Postat av: Vindruvan

Jag har varit Marabou trogen i alla år ända tills jag kom hit till Tyskland och provade Lindt´s choklad...den slår allt så jag kan bara hålla med dig Tobbe ;-)

Till och med den 70 % -iga chokladen e´god.


2009-04-14 @ 11:37:26

Postat av: Anonym

nej marabou är fortfarande bäst!!! xD och daim bättre än bäst saa lindt ligger paa 3. plats :P


2009-04-16 @ 10:03:03

Postat av: cattis

postat av mig :P


2009-04-16 @ 10:03:57

Postat av: Ritva

Fazers choklad är godaste jag har ätit. Jag har dock aldrig provat Lindt. Kan man få några varoprov från er som har så mycket?


2009-04-16 @ 21:23:26


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0