Vill oxå kunna leva normalt..!!


Träningskläderna var redan framtagna....
Hade tänkt power-walka idag oxå nu på morgonen......
MEN kroppen skrek NEEEEJ i morse.
Kanske berodde det på att jag förutom min power-walk igår
promenerade hem från stan i det vackra vädret på eftermiddagen.
ca 6 km på morgonen + ytterligare ca 6 km som jag promenixade
för att ta mig hem därifrån....jamen hur dum får man vá ??
Jag vet ju egentligen att det inte funkar att leva normalt när
man har en skadad rygg, MEN det är oerhört svårt att acceptera   
Jäpp....min egen dumhet.....så idag får jag alltså lida......SHIT !!


Hoppas allt e´ bra med er därute i cyberrymden
och att ni tänker lite längre än vad era näsor räcker i allafall.....
Min räckte inte alls särskilt långt denna gång 


Tjing tjingalong / Druvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Druvan, Druvan du lär dig aldrig. idag har jag haft sista gången på KBT-kursen och jag har lärt mig massor. Nu ska jag ge dig ett litet tips på hur du ska förändra din tanke.

Nu tänker du så här: Hurra de här 6 km gick ju jättebra då går jag 6 km till. Eller hur? Visst är det så du gör?

Nu ska du få en ny tanke: Hurra de här 6 km gick ju jättebra så nu tar jag bussen hem så orkar jag imorgon också. Träna på den tanken du Druvan!


2009-04-22 @ 17:02:27

Postat av: Marianne

En ny tanke till: Hurra nu fick jag ont i ryggen. Vad kan jag lära mig av detta.



Man är inte onormal för att man inte kan gå över en mil.


2009-04-22 @ 17:04:57

Postat av: Vindruvan

Jaaaaa lite rätt har du men ändå inte.

Jag var faktiskt på väg att ta bussen hem från första början, hade till och med tagit fram pengarna och skyndar mig runt hörnet och när jag kommer runt hörnet STICKER bussen iväg. SKITSUR var jag förstås över det, MEN jag lät inte surheten ta över utan ser POSITIVT genom att tänka....jamen det är strålande väder ute...jag känner mig pigg fortfarande så jag tar helt enkelt och knallar hemåt, kan ju alltid fånga en buss vid en närmare hållplats.....äh vilket jag inte gjorde....var för snål när jag ändå hade kommit så långt. På den vägen är det........

Behöver all hjälp jag kan få tar tacksamt emot det, Marianne ;-)



Kramis


2009-04-22 @ 19:38:40


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0