En underbar dag i Holland.....


Det här var första blicken som mötte oss
när vi äntligen var framme till slut.
Ser det inte inbjudande ut ??




Stackars Tobbe.......
Du fick minsann bära och kånka på våra grejor
innan vi hade hittat vart vi ville sätta ner våra rumpor för dagen.




Men.....
jag bar faktiskt oxå på en del saker.
Det kom lätt upp en liten undran i tanken om vi hade tänkt stanna
där i ett par veckor istället för bara en dag (!!!) .......najaa.......ni vet själva
hur det kan vara när man är på dagsutflykt till stranden, eller hur ??
Man behöver ju både det ena och det andra.......
Som till exempel den här kan man knappt vara utan........



.......och för att inte tala om Brassestolen,
även den är ett måste......jaaaa, eller hur ???
Ni kånkar på den oxå, jag vet !!




Naturligtvis var även frukosten nerpackad i kylväskan.
Så efter ca 2,5 timmes bilkörning och 24 mil i bagaget (!!!!!) var
det äntligen dags att sätta tänderna i frukosten.
Den smakade underbart och var väl värt att vänta på




Här skriver Tobbe sms till gumman för att tala om att vi var framme
.......men det kom aldrig fram, snyft !!!!!!
Teknik skit !!!!




Det här livet kan skrämma bort vicken stress som helst.
Jag är väldigt tacksam att vi kunde göra den här utflykten !!
TACK ÄLSKLING !!!





Inte ett moln så långt ögat kan nå....
Inte en droppe regn på heela dan....
(Tomas Ledin)
.





Det fanns mycket drakar uppe i luften eftersom
det blåste en hel del.....som tur var så var blåsten
inget som störde utan tvärtom det var bara svalkande.



Vill visa med den här bilden att det finns folk bakom mig ute
på den yttre strandremsan.....



På eftermiddagen blev det stressigt för en del av oss
som befann sig på stranden.....
Alltså på den yttre strandremsan som sagt....
Tobbe och jag behövde inte stressa för vi har varit med förr...fniss !!
Men det var många som fick skynda och använda diverse knep för att
ta sig över vattnet utan att bli blöta......eller åtminstonde så att deras
tillhörigheter inte skulle bli blöta.
Tidvattnet knackade nämligen på dörren......hehehe....det var många
förvånade ansikten som vi såg stressa runt.
Det var barnvagnar, handväskor, barn som inte kunde simma, strandmusslor,
strandstolar, madrasser jaaaa allt tänkbart som skulle tillbaka till torra land.
En och annan hund fick skjuts i någon form av flytetyg medans nästa
hund bara älskade att få simma i land.
Jösses vad roligt vi hade.....fniss !!


(Mannen tar sin strandmussla och andra ägodelar över sitt huvud
 och börjar vada iland)

......Hehehe......all denna uppståndelse var väldigt underhållande för oss
som redan var torrskodda....fniss !!
Självklart fanns hjälpberedskapen om det visade sig att de skulle behöva
den hjälpen från oss, men de klarade sig dock bra över.



På kvällskvisten.....
När stranden hade tömts på en hel del folk så
vågade vi oss fram med grillen.....det knorrade lite
i våra magar minsann.
Tur var väl det.......för dessa entrcôte skivor var inte att leka med.
Fick bara plats med köttet på våra tallrikar och lite Galiamelon....
Salladen kan jag vara glad att jag fick i mig till lunch för den platsade inte nu.
Grillmästaren !!!
Ville bara säga att det var underbart gott !!




Gissa vem mer som var hungrig ??




På kvällen när det inte var mycket folk på stranden
så dök de stora grabbarna upp med de stora drakarna !!
Används huvudsakligen i vattnet, men de stod nu på stranden och övade.
Tänk dig att få en sån drake som dimper ner i huvudet när man solar.
Det gör nog rätt ont skulle jag tro.





Vi kom till stranden bland de första och vi stannade kvar
till bland de sista.....snacka om att utnyttja dagen till fullo.



Det här var vår dag i bilder....
.....hoppas att det var lite underhållande i allafall.

Kram till er alla från en lycklig och avstressad Druva





Kommentarer
Postat av: Tobbe

Om ngn sade till mig foer 15 aar sedan att jag skulle saetta mig i bilen och koera 24 mil och 2,5 timmar foer att ta mig till havet hade jag sagt att han var lite koko i bollen.

Men vad haender, yes, vad goer man inte foer lite vatten och sand.


2009-08-24 @ 13:42:58

Postat av: Vindruvan

Längtar tillbaka !!!

Vi har nästan (bara vinden som saknas) samma väder här i Aachen idag som det var igår på stranden, haja att det är stekhett här på tomten med minimal vind. Jag springer ut och in och flämtar...puuuh!!


2009-08-24 @ 15:15:20

Postat av: Marianne

Vilken härlig dag. Jag vet inte när jag var på en strand sist. Inte i år i allafall. Och Druvan du är ju kanonbrun. Men jag ser att6 det var allt dags för lillebror att få av sig t-shirten och få lite färg på magen också inte bara armarna.


2009-08-24 @ 16:36:36

Postat av: Linda

Är det en Ericsson du har Tobbe????


2009-08-24 @ 17:13:16

Postat av: Anonym

Visst, men problemet aer ju hos operatoeren.

Vodafone NL.

Skall bli kul att se om de tog betalt foer SMS't.

Eller saa var det SBK och jag skickade till fel nummer :-(


2009-08-24 @ 17:36:44

Postat av: Linda

Där var du snabb att försvara Ericsson, jag som tyckte att jag fick till det. Själv har jag en LG, med Comviq som operatör, funkar det oxå.


2009-08-24 @ 19:14:08

Postat av: Bir

Det ser varmt och skönt ut men jag tror inte att jag skulle klara en så låååång dag på stranden.

Jag jobbade i helgen men hann med både augustifest och besök av släkten. I dag har det varit kanonväder, sol och bad dock ej på sandstrand utan bassäng och gräs men jätteskönt.

P.S. Håller med Marianne det var tur att Tobbe fick en dag på stranden det såg ut att behövas.


2009-08-24 @ 21:52:05

Postat av: Farmor på stan

Härlig dag. När jag såg bilderna på rullskridskor kommer jag att tänka på när jag var i tyskland och Cathrine skulle prova sina rullskridskor för första gången ocj jag skulle följa med henne så tyckte jag hon borde ha en kudde i baken men det behövdes inte plopp så satt hon där på baken. och grät så Cathrine gröm inte kudden bra att ha. Kram Oma i der Stadt


URL: http:///
2009-08-25 @ 17:53:02

Postat av: Vindruvan

Härligt att se att Oma in der Stadt är vaken =)

Jaaa du det där med kudden i baken kommer jag också ihåg att du rådde Cattis att använda, men nej då det behövdes inte...och plopp...fniss !


2009-08-25 @ 18:40:19

Postat av: Ritva

Jag har följt med bloggen men haft vissa problem med brandväggen.Nu är den gamla riven och nya byggt av min duktige son.

Vilken härlig dag ni måste ha haft. Själv orkade jag ca 1-2timmar på stranden under lovet.

Måste berätta att lilltösen simmade första gången 25 m igår, i en bassäng.

Självkämpar jag mot en virus som inte har bestämt om det ska göra mig sjuk eller inte. Har hittils bara" muskelvärk. Hur var det med er "svinsnuva"? Klarade sig övrig familj och släkt?


2009-08-25 @ 21:43:20

Postat av: Marianne

Jag undrar lite över strandmusslan. Använder man den som omklädningshytt eller?


2009-08-26 @ 08:32:34

Postat av: Vindruvan

Det var bara Tobbe som blev sjuk, dock inte i svininfluensa bör väl tilläggas, vi andra klarade oss. Undrar bara hur länge det varar för nu har jag ju allt sparkat igång igen med skola, dagis, jobb och annat så det är nog nu som vi kan på allvar börja oroa oss att bli sjuka.


2009-08-26 @ 09:37:20


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0