...iiiiihhhh...Aauch...


När du får oväntat besök......

......skriiiiik så högt det bara går !!!! 

Det gjorde jag alldeles nyss......iiiiiiiihhhhhh.....
Blodådrorna frös garanterat till is hos mina grannar
när de hörde mig.
Om de hörde mig skulle jag väl vilja säga för det var
ingen som kom till min dörr och undrade vad som var på tok.
 Najaa......
Själv blev jag paralyserad av skräck, sen samlade jag mig,
kutade upp efter kameran och rafsade åt mig flugsmällaren (!!!)
i bara farten.

Tog bild och drämde sen till av bara faaaaan......Aauch !!

......tänkte dock inte på att smällen inte var så jättekraftig
eftersom flugsmällaren är en aningens för mjuk för att lyckas
döda detta äckliga kryp.

Den blev dock lite omtöcknad, men sen försvann den snabbt därefter in bakom pianot.
Bra gömställe, ingen vettig människa flyttar juh runt på det utan vidare.





Vad som har slagit mig i efterhand är......
.....jamen tänk om den är giftig ???

Har inget mer på hjärtat just nu...
...har du ??


Hälsningar från Druvan
 med skräck i rösten









Kommentarer
Postat av: Bir

I dag är det sommarvarmt här:Underbart!

Jag har haft väntat besök av Linda och Joel. Det var kul.

Nu sitter jag här och väntar på yngsta sonen. Maten är klar, men han kommer ju hem så sent nu för tiden. Måste ändra på vanorna här hemma istället för mat vid fyra får det nog bli vid fem.


2009-08-20 @ 16:03:12

Postat av: Bir

Var är ben nummer åtta på spindeln?


2009-08-20 @ 16:04:27

Postat av: Vindruvan

Va´roligt att höra att Linda och Joel har varit och hälsat på =) Då fick du garnaterat ett par go´a skratt som Jojo lockar dig till, eller hur?

Jag måste nog ändå säga att Simon kommer hem i rätt bra tid ändå, med tanke på att han pendlar frå Linköping. Tycker han att det funkar bra ??



Jag undrade oxå vart det 8:e benet hade tagit vägen, inte mitt fel iallafall, jag drämde juh te han efteråt.

Tjing tjingeling


2009-08-20 @ 16:32:19

Postat av: marcel =)

Han heter oskar... :D


2009-08-20 @ 17:51:06

Postat av: Linda

Vilken tur att inte vi var oväntade hos Gittan, hon kanske oxå hade stått med flugsmällan i högsta hugg!!! Tack för goa plättar, gott fika & en supermysig stund i trädgården som bla. innehöll vattenlek & bus med Fia. Kramelikram.


2009-08-20 @ 18:14:40

Postat av: Marianne

Isch för spindlar. Det där är en husspindel. Det vimlade av dom, stora som en barnhand, i förra huset. Det fanns de som vägrade gå ner i källaren p.g.a. spindlarna. De som såg dom för första gången blev hänförda av att det fanns så stora spindlar här i Sverige.


2009-08-21 @ 08:25:05


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0