Ny skönhet...


I brist på något vettigt att säga så kan jag
ju berätta att jag var in till stan en sväng igår
och köpte mig en praktisk väska.
En som jag kan ha runt kroppen även när
jag cyklar så jag slipper använda ryggsäcken varje gång.
Egentligen är jag en stor vän av väskor...skulle gärna köpa
flera att byta med som passar vid olika tillfällen, MEN det
är ofta så att jag lägger hellre pengarna på ett klädesplagg
att sätta på kroppen än en väska.
Därför är det ju extra roligt när jag för en gångs skull köper
den där väskan som jag så akut behöver.

De flesta tjejer/kvinnor vill gärna ha olika sorts väskor och
skor eftersom de används till olika tillfällen och tillsammans
med olika klädstilar, MEN vi har ett problem och det är att
övertyga det manliga könet om att det är både viktigt och
nödvändigt för oss, eller hur, visst känns det igen ??
Säg någon man som uppmuntrar sin flickvän eller fru
att köpa en ny väska eller ett par nya skor utan att gruffa
om att "du har ju redan en väska eller ett par skor att
byta med, den/de kan du ju slita på tills de går sönder" .
Är det inte så ??
Rätta mig om jag har fel.

Gillar du att köpa skor eller väskor ??

Här är iallafall min nya skönhet:



Nu ska jag lägga ner mina tillhörigheter i den
och bege mig ut.

Ha en skön dag i solen om den lyser på er...
i annat fall får du själv lysa som solen så märks
det inte att den är bakom molnen och lurar.



Dagens tänkvärda:

Idag är en bra dag att välja att
vara en glad skit hela dagen.




Kramis / Druvan






Kommentarer
Postat av: Bir

Där håller jag inte med. Min man blir oftast glad om jag köper något till mig själv.(Kanske finns det en baktanke,om jag unnar mig tex. en väska eller en ny jacka kan ju han köpa en leksak till sig utan dåligt samvete.)

Nu är jag på väg till stan min väska (den fina jag köpte i Tyskland) lägger jag i cykelkorgen. Utan min cykelkorg skulle jag inte klara mig länge. Har funderat på att köpa någon eller några smidiga cykelväskor oxå bra att ha om man ska handla mat men inte vill ta bilen.

Hoppas du oxå får en bra dag och att solen skiner både på och omkring dig.


2009-08-27 @ 09:49:05

Postat av: Marianne

Som singel slipper jag ju det där. Den enda jag behöver dagtinga med är mig själv.


2009-08-27 @ 12:38:58

Postat av: Mari

Om det ändå vore roligt att handla till sig själv!

När och om jag tvingar mig ut i affererna för att handla så hamnar jag alltid på barnavdelningen.

Önskade att jag hade en lika trevlig garderob som min dotter.


2009-08-27 @ 12:56:17

Postat av: marcel =)

det är verkligen en snyggt skönhet!



hälsningar


2009-08-27 @ 15:34:27

Postat av: Linda

Jag hamnar på samma ställe som Mari, har jättesvårt att handla till mig själv!!! Men nu på marknaden som var köpte jag faktiskt 2 väskor

100:-/st varav en (i och för sig) var en skötväska som jag skall ha till vagnen, men den andra var till mig själv. Mamma köpte oxå en. Hon var ju tvungen att ha något att bära pappas beställda korv i, fnisselifniss.


2009-08-27 @ 19:52:12

Postat av: Vindruvan

Jag känner till Mari och Lindas förfarande, så var det även för mig när jag var småbarnsförälder, men det känns ju som evigheter sen. Cattis köper ju sina egna prylar för sina egna pengar nuförtiden, fast jag som mamma kunde ju förstås inte låta bli än att köpa lite fina underkläder till min söta dotter när jag nu var på stan....fniss....sitter visst fortfarande i.



Roligt att brorsan min uppmuntran Gittan till att handla väska...baktankar eller inte...spelar ingen roll.


2009-08-28 @ 08:39:57

Postat av: Cattis

Hej svejs =))

Ville bara skicka naagra hälsningar fraan skolan ;)

puss o kram

Ps: Tack för underkläderna!!! :-* :-*


2009-08-28 @ 09:37:11

Postat av: Fabio

hey svejs

segerhoppel=)

monga helsnigar de mio

Fabio (amigo de cathy)


2009-08-28 @ 09:42:06

Postat av: Anonym

hey svejs

segerhoppel=)

monga helsnigar de mio

Fabio (amigo de cathy)


2009-08-28 @ 09:42:47

Postat av: Alexandra - VADFANSKAJAGHETA

snygg väska:D

2009-08-28 @ 09:55:59

Postat av: Vindruvan

....hehehe....roligt att få lite oväntade hälsningar här på bloggen =)



Hi Cattis und Fabio !

Ich hoffe, dass ihr einen schönen Tag in der Schule haben und vergiss nicht die wichtige Schularbeit zu machen..jaa..

Schöne Grüße von Würselen


2009-08-28 @ 10:17:12


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0