Förberedelse inför karnevalen


Igår tog jag en rejäl promenad bort till karnevalsbutiken och tillbaka.
Vet inte hur långt det var, men jag var trött efteråt så då var det ett par steg
som jag gick.....som ni vet är jag ganska van att använda mina ben och blir
jag trött så betyder det att det var en rejäl sträcka som jag gick.




Jag fixade det sista för Cattis utstyrsel till karnevalen
som drar igång i morgon.
Dessa chicka ögonfransar till exempel.

Förra gången vi var i den här butiken.....ni kommer ihåg va´??
Då sa jag att det var mycket folk där inne........
Ehum.......igår var det inte bara megamycket folk utan det var
K.....A.....O.....S !!!!!!! med stort K
Herregud !!!!
Tur att jag visste vad jag sökte efter + att jag hade en liten hum
om var grejerna fanns. Plockade på mig sakerna så snabbt
det bara var möjligt.....gick ju inte så snabbt förstås eftersom
det var trängsel överallt, alltså "snabbt" iväg till kassan för att
betala....UT och få LUFT !!!!
Puuuh......!!!!. Vicken pärs!!




Vi får väl se om det var värt all ansträngning i morgon när
första karnevalsdagen dyker upp och första utklädningen äger rum.
Jag lovar att jag ska fota Cattis så ni får se hur
slutresultatet blev till slut.



Tjingeling / Druvan







Kommentarer
Postat av: Farmor på stan

Vad spännade det ska bli vi som sitter vid datorn och väntar Kram



Oma in der stadt


2009-02-19 @ 12:15:13


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0