Gårdagen


Min dag igår var jättetrevlig.

Det började med att jag fixade ett inköp av jeans på Esprit
för halva priset....nice !!
Då har ni räknat ut att jag var på stan.
Därefter mötte jag upp Cattis efter att hennes skola hade slutat.

Jeansköp stod på schemat ännu en gång och vi var inne i en
affär som verkligen kunde det där med service.
Killen sprang som en skållad råtta för Cattis skull.
Skönt då kunde jag ta det alldeles lugnt.
Han lyckades hitta flera par som passade henne som handen
i handsken bara egentligen genom att se vilken kroppsbyggnad
hon har och vilka önskemål som hon själv hade.
Vips.....så var vi klara....
Jamen hallååå, hade ju räknat med att det skulle ta tiiiiid
att hitta jeansen, men icke sa nicke....
....desto bättre.....



Nu hade vi gott om tid att njuta av maten.
Vi gick till Café Extrablatt som ligger på marknadsplaten.
Cattis åt spenatlasagne medans jag tog en karibisk sallad...
...mmmmh...kanongott !!
Och så en härlig kaffe också förstås.

När vi sen var klara att gå så händer något lustigt.

Kyparen (han hade tagit hand om oss vid bordet), en ung kille, kommer emot oss.
Jag stegar först och han säger hej då och önskar en trevlig dag
och går förbi mig.
Han sköter sitt jobb bra tänker jag.
Bakom mig kommer Cattis och det är då jag råkar vända mig om
och ser att kyparen lämnar en liten hopvikt lapp i Cattis hand.
...........

Cattis var lika paff som jag....

Vad står det då på denna lapp ?
"Om du har lust att ta en kopp kaffe någon gång så ring mig"
Killens namn och hans mobilnummer.

Jo jo, det kallar jag att flirta så mamman vet vad klockan är slagen
redan från början....jisses !!

Cattis kommentar till mig (killen vet ju inget) var ju att visst var det
smickrande, MEN.....
- Jag går inte ut med konkurrenter !!!

Hennes restaurang som hon har börjat arbeta på ligger nästan
vägg i vägg med den här som vi var in på.
Tijuana heter den, men det är mysigare att gå dit på kvällen.

Här är länken dit, men som ni ser så är sidan under uppbyggnad
därför finns det inte mycket info att hämta där ännu.

http://www.gmk-media.de/webseiten_alle/tijuana/index.html




Efter maten gick vi en kort sväng till på stan, men sen började
klockan bli mycket, Cattis hade tid för att få massage och jag
tog bussen hem. Vad vi gjorde senare på kvällen kommer i ett
senare inlägg.

Ledsen att jag inte har några bilder att förmedla, hade ju inte kameran
med mig på stan.

Tjingeling / Druvan




Kommentarer

Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0