gissningslek dag 2

dag 2: 4,7,9 poaeng
=================
Skulle nog foerklarat poaeng raekningen lite baettre.
vaerdsdel,land och stad = 3 gissningar.
-1 poaeng foer varje fel gissning. => Alla tre fel = -3 poaeng.
Eftersom jag inte foerklarade det saa blir det bara -1 poang foer fel gissning igaar.

Jag misstaenker att Ritva hade foerstaatt det eftersom hon bara gissade vaerdsdel och land, men inte stad.

Fraan och med nu saa raeknas -1 foer varje fel.
exempel, raett vaerdsdel, fel land, fel stad = 4 -1 -1 = 2 poang idag.
Om man gissade raett vaerdsdel igaar och idag fel vaerdsdel och imorgon raett vaerdsdel sa aer det morgondagens poaeng av vaerdsdelen som gaeller (3 poang) och man faar -1 foer fel gissning av vaerdsdel idag.
Allt solklart ?
Spelar ingen roll, huvudsaken jag kan raekna.

Lite ledtraadar.
=============

Landet ligger bland de 10 fraemsta paa FIFAs vaerldsranking.
Landet har mer aen ett officiellt spraak, enligt landets lag.
I denna stad finns en mycket beroemd basilika. Den aer beroemd av en ganska speciell anledning.

Nu lite bilder.


Igaar aat jag ngt vaeldigt gott till lunch. Det blev sallad till foerraett och stekt korv/aegg och pommes frites till huvudraett.
Efter det en mycket god espresso.
Till middag blev det, skivad korv, skinka, stekt potatis och en rysk tonfisksallad.

Jobbet har startat bra. Hoppas det fortsaetter paa det viset.
Som ni ser paa bilden saa aer det rejaelt kallt inomhus daer vi sitter och foersoker jobba.
Paa bilden har jag: T-shirt, skjorta, fleecetroeja och vinter jacka ==> jag fryser aendaa !!
Skall nog saetta paa mig handskar och ngt som vaermer naesan foer den bir iskall direkt.
Kaffet hinner knappt landa i koppen innan det aer kallt.





Kommentarer
Postat av: Vindruvan

Meeeen Tobbe gubben.....

Din arbetsplats ser inte särskilt glamorös ut och fryyyyser...brrr...gör du dessutom.

Du borde ha stannat hemma i min varma famn istället, då har du garanterat inte dragit på dig blåskatarr eller liknande...hade ju värmt dig på mången vis...hehehe....



Du haaar väl satt på dig lååångkalsongerna Gunde..ähm..jag menar Tobbe ??



Kramis


2009-02-13 @ 13:13:45

Postat av: Ritva

Åkersberga gissar: Europa, Spanien och Barcelona!



Här har vi det varmt vid brasan efter en god middag.


2009-02-13 @ 19:17:39

Postat av: Vindruvan

Vad härligt det låter att sitta vid brasan och mysa ;-)

Vad fick ni för gott till middag ??


2009-02-13 @ 19:30:46

Postat av: Ritva

Kyckling med curry och örtkrydda och ris.Även vinet var gått.


2009-02-13 @ 20:51:10

Postat av: Linda

Europa, Italien, Milano

Europa, Spanien, Madrid

Jaaa, då blir det väl massor med minuspoäng.....


2009-02-13 @ 21:27:54

Postat av: Marianne

Europa

Italien

Rom

IOtalien är högt upp på FIFAs rankingslista. Peterskyrkan är en mycket känd basilika.

En fråga: Om jag nu bara skrivit Rom åker jag då bara 1 poäng bak om det är fel? Om det är rätt....räknas det då även fast jag inte skrivit världsdel och land?


2009-02-14 @ 10:11:03


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0