gissningslek dag 3

dag 3: 3,6,8 poang
===============
Marianne hade en fraaga.
Om jag nu bara skrivit Rom åker jag då bara 1 poäng bak om det är fel? Om det är rätt....räknas det då även fast jag inte skrivit världsdel och land?
Svar: poaengen raeknas bara foer de saker man gissar paa. Om man bara gissar en sak, t.ex. en stad men inte vaerdsdel eller land saa blir det bara -1
Om staden aer raett saa faar man bara poaengen foer raett stad. Eftersom man inte skrivit vaerdsdel och land saa faar man inte raett foer det.
Exempel. Dag 1, afrika,egypten,kairo ==> afrika raett, land fel, stad fel ==> +5-1-1 = 3 poang
         Dag 2, Marocko, agadir      ==> Marocko raett, agadir fel ==> +7 -1 =6, totalt 6 + 3 = 9 poaeng
         Dag 3, kapstaden            ==> kapstaden fel ==> -1 ==> totalt 8 poaeng
         Dag 4, afrika, marocko, marakesch ==> alla raett men land och vareldsdel redan gissat ==> 7 poang foer stad ==> totalt=15 poang

         Dag 5, amerika    =>> fel ==> -1 och poaengen foer afrika (5) forsvinner eftersom man aendrat vaerldsdel.
Solklart eller ?

Ledtraadar
==========
En av faergerna i flaggan aer roett
Staden jag aer i ligger i en region som har ett omtyckt svensk saellskapsdjur i sitt namn.

lite info
======
Vad haende igaar ?
Tja, jobb, jobb, och mera jobb, daeremellan lite aakarbrasor foer att haalla vaermen.
Nog foer att jag visste att det skulle vara kallt, men inte saa kallt.
Borde nog koepa mig ett par laangkalsonger.

Eftersom jag bor i laegenhetshotell, saa faar jag fixa min egen frukost.
Hittade ngt praktiskt. Broed med choklad inbakad i sig. Praktiskt.
Bara ta ett bar skivor och sedan aer det bra med det.
Till lunch blev det Pizza, mums.
Och till kvaellen blev det sallad och sedan kotelett med pommes.
Killen som aegde restaurangen var nog indier, pratade engelska som en indier och saag ut som en.

Idag fortsaetter vi med jobbandet, det maaste bara fungera innan vi aaker hem naesta vecka paa fredag.


En stor operatoer i detta landet



En kaend person?




Kommentarer
Postat av: Bir

Usch vad svårt!

Europa, Storbritanien, London.


2009-02-14 @ 15:07:04

Postat av: Bir

Jag är inte så berest, men där var jag på 70-talet.

Hur många poäng fick jag??


2009-02-14 @ 15:13:20

Postat av: Linda

När får vi veta var Tobbe är???


2009-02-14 @ 16:30:02

Postat av: Vindruvan

Poängräkningen verkar vara lite komplicerat...men det räcker väl med att du Tobbe har huvudet på skaft och kan det där med + och -


2009-02-14 @ 16:46:45

Postat av: Ritva

Åkersberga vill veta svaret för vi tror att vi har rätt!


2009-02-14 @ 21:19:18

Postat av: Farmor på stan

Jag tror att det är Europa Land Prtugal stad Lissabon Jaf har väl rätt?



I dag tror jag det ör europa Land England stad London. Nää jag vet inte. Kram



Farmor på stan


2009-02-14 @ 22:05:08

Postat av: Vindruvan

Pratade med mamma igår och de hade haft möjlighet att se tävlingen hemma hos Linda o Faycal, naturligtvis ville de också vara med och vinna STORA priset från det spännande land du befinner dig i Tobbe.

Mammas gissningar var antingen Kanarieöarna eller Mallorca och min pappas gissning var Grekland.


2009-02-15 @ 11:24:28


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0