gissningslek dag 4

dag 4: 2,5,7 poang
Ledtraadar
==========
landet aer medlem i EU
Landet har baade hoega berg och laanga straender.
I denna stad har vaerldsutstaellningen haallits.

Lite bilder
=========




Igaar var det jobb jobb och mera jobb, som vanligt (10:00- 20:30).
Sen middag, klockan 21:00. ngt Mexikanskt, nachos med guacamole och sedan inbakad kyckling file.
Kanon gott.
Tyvaerr har vi inte haft tid att titta paa staden saa mycket.
Bara till och fraan tunnelbanan.
Appropaa tunelbana. Tunnelbane naetverket i stan aer enormt. Stockholm kan slaenga sig i vaeggen.
Tur taetheten aer ocksaa kanon bra. I morse til exempel (klockan 09:00 paa en soendag) saa gick taagn (paa vaaran linje) var 4:e minut. 

Appropaa naer svaret skall presenteras, saa beror det paa.
Man vet aldrig naer svaret kommer. Kanske idag, kanske paa onsdag, kanske aldrig...

Hepp 




Kommentarer
Postat av: Marianne

Nu kommer min sista gissning som jag vet är rätt.

Europa

Spanien

Barcelona

som ligger i KATalonien. I Katalonien är katalanska ett stort språk och är också tillåtet enligt lag förutom spanskan.

Där finns också en berömd basilika Sagrada Familia. Och statyn föreställde väl Columbus? Och nu sist fick vi se en bild på Barcelonas huvud.

Men detta förslag var väl redan taget? Kanske jag kan få dela en poängplats eftersom mitt svar var så uttömmande.

Tack Tobbe för att jag blev tvingad att läsa en hel del och även lärde mig ett och annat.


2009-02-15 @ 14:23:28

Postat av: Marianne

Aha

Kollade bakåt och vem sa Barcelona första gången. Jo lillebror Stephan. Var det inte han som också tog hem priset för tvättmaskinen?


2009-02-15 @ 14:27:18

Postat av: Stephan

Visst är jag duktig


2009-02-15 @ 15:10:03

Postat av: Marianne

Ja eller så har du ett sjätte sinne.


2009-02-15 @ 15:25:21

Postat av: Farmor på stan

sjätte sinnet kommer från mamma. Det liger i släkten

en faster till Karin min mamma var känd för det till och med står det i en bok



Kram farmor på stan


2009-02-15 @ 15:36:57

Postat av: Farmor på stan

Barcelona är det där har jag varit men det var redan gissad på när jag tänkte skriva det Kram



Farmor på stan


2009-02-15 @ 15:39:17

Postat av: Bir

Europa, Frankrike, Paris.


2009-02-15 @ 17:02:06

Postat av: Bir

Europa, Spanien, Barcelona. Frågan är om dom har tunnelbana där. Hur många minuspoäng har jag??


2009-02-15 @ 17:07:15


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0