Pengarna är sluuuuuut......


Oj vad lurad jag blev......
Jag har suttit här och trott att ingen har gissat på vad vi hade köpt
eftersom det visar 0 kommentarer under det tidigare inlägget
angående pengarna...grrr...jäkla blogg som inte kan räkna 1+1 = 3  
Fick precis en vink från Tobbe som sa att det var många av er som
visst hade gissat.......känns ju jättekuuuuul att ni är med på noterna !!!!

Önskvärt vore att pengarna hade gått till något njutbart, en resa eller så.
För att inte tala om att VI är SIST i hela världen med att byta ut vår tjockis
mot en smalis.....jaaaaa.......ni vet vad jag pratar om......PLATT-TV:n förstås.
Gick en sväng förbi vardagsrummet nyss och drömde om en.
Det är endast blott en dröm.......undrar när den blir sann ???
Egentligen snart eftersom vår TV sjunger även den på sista versen,
ljudet gör lite som det vill, förändras utan att man rör kontrollen och
dessutom är det svårt att se den lilla texten som ibland förekommer
i hörnen på TV:n.
Då säger ni förstås att jag börjar bli gammal och behöver glasögon   ,
må så vara, men isåfall behöver hela min familj glasögon...!!!
Inget att fundera mer över......DET BLEV JU INGEN TV...!!!

Näeee, ni det blev inget glamoröst, roligt köp, men dock oerhört nödvändigt.
GRATTIS Stephan, du hade allt under kontroll, vet precis vad saker och ting
kan kosta. Naturligtvis finns det ett pris-spann på alla produkter som finns.
men som sagt du gissade helt rätt.....tjooohoooo.....
Det blev en tvättmaskin.
Våran gamla hade sett sina bästa dagar.
Tvätten blev ju inte ens ren och luktade surt när den kom ut rentvättad....urk !!!
Nu kan jag njuta av mina besök nere i tvättstugan, doftar ljuvligt !
Javisst, jag har redan hunnit tvätta, här är man snabb, hörrni......




Man kan ju tro att vi kör med pengatvätt här hemma........




Vi är helnöjda med torktumlaren så det fick bli en tvättmaskin av samma
märke, så nu har de gott sällskap av varandra.....bror o syster, eller nå´t.

Det var det om detta.....
TACK för all medverkan från er alla, det gör mig glad...!!!

Tjing tjingeling / Druvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Ni är inte sist i hela världen att byta ut tjockis mot smalis. Det finns massor med folk T.ex. i Afrika som inte ens har en tjockis.

Hoppas att ni blir nöjda med tvättmaskinen! Att tvätta för hand eller gå in till grannen för att tvätta är nog inte så kul i längden.

Grattis Stephan!!


2009-02-12 @ 17:57:26

Postat av: Vindruvan

Jamen visst....nu skäms jag !!!

Snacka om i-lands problem.

Kommer ha kvar våran tjockis tills den inte vill mer...ok ?!




2009-02-13 @ 15:51:37


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0