Snart dax för karneval hos oss


Igår kväll for vi till karnevalsbutiken här i Würselen för att
komma underfund med vad Cattis kan klä ut sig till under
karnevalsdagarna. Det viktiga var att hitta en outfit som även
passar när hon ska arbeta.


Vi hade fullt sjå att prova alla lustiga saker där inne.
Kameran var dessvärre inte alltid framme annars hade
det blivit mycket fler roliga bilder.
Lite foton tog vi i allafall. Håll till godo.





Det finns hur mycket som helst i den här butiken.
Den har en yta på 1000 qm med bara utklädningssaker
och då är den här butiken en av de mindre som finns i vår omnejd.
I Heerlen är butiken 2000 qm stor och i Köln är den 3500 qm stor,
då kan ni kanske förstå att det här med karneval är något som är
rätt så viktigt för många. 



Det var mycket folk där inne så den här affären går nog inte omkull
i första taget.....jisses !!
Kostymerna är ju inte direkt billiga heller som ni säkert förstår,
men det är ju bara karneval en gång om året resonerar folk och
då ska här festas.....tjoooohooooo......
Jag säger bara.....Buttricks kan ju slänga sig i väggen i allafall,
de har inget att komma med om man jämför.





Att förändra utseendet med hjälp av peruk var hur kul som helst.
Cattis provade flera stycken....hehehe....

Själv hade jag lite svårt att se hur hon såg ut så jag var
tvungen att sätta på mig ett par glasögon.....





Mjaooooo.......
Sött ja....men nej ingen cool outfit.....
Kan ju säga att det var verkligen inte lätt att hitta fram till
slutresultatet.....men Cattis hade en idé redan från början och.......








........det blev cowgirl till slut.

Cowboy hatten köpte Cattis i Argentina så den var ju redan klar.
Håret var det som köptes igår....
visst är det snyggt ??
Snusnäsduken lånas av mig och resten är inte klart ännu,
men det löser sig nog till slut.
Att köpa en hel kostym för att vara cowgirl under ett par dar
känns ju väldigt onödigt och dyrt om vi kan fixa till det med
gamla kläder som redan finns här hemma.

Spännande !!
Jag lovar att jag ska visa bild på Cattis när hon har all
utstyrsel på sig, ni får ha lite tålamod bara.

Nu har ni fått veta i princip allt vad som hände igår.
Idag är det inte lika roligt som det var igår....
.....JAG STÄDAR.....




och hur kul e´dé ????

Har du något kul att berätta ??

Kramisar / Druvan





Kommentarer
Postat av: Ritva

Jag har bokat en resa för att hälsa på min lille god son.

Något annat speciellt trevligt har jag inte gjort.


2009-02-05 @ 20:02:31

Postat av: Bir

Något kul att berätta har jag nog inte, men i morse 07:50 ringde min chef till mig och beordrade mig att jobba lördag kväll istället för lördag förmiddag. Så den här helgen vet i alla fall jag vad jag ska göra. Jobba fredag kväll till 21:30 och lördag kväll till 21:30. Söndag börjar jag 06:45.... Men det blir nog bra. Chefen är ledig i helgen(som alla andra helger). Mina patienter är jättetrevliga och mina jobbarkompisar är oxå jättetrevliga. Dygnet har ju 24 timmar så jag hoppas hinna med lite mer än att jobba.

Var är Linda? Har du glömt bort oss i bloggfamiljen??

Sov gott. P.S. Jag har ätit en jättegod semla idag.


2009-02-05 @ 22:58:54

Postat av: Linda

Här är jag. Är inne o kollar läget här titt som tätt, men jag har inte haft något direkt att tillföra. Joel har varit sjuk hela veckan, feber o förkyld, Faycal o jag hat turats om att vara hemma. För övrigt är allt okej. Kram på er kära bloggfamilj.


2009-02-06 @ 20:18:43


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0