Inget kaffe = Morgonmuffel






Är det fler än jag som står på startsträckan med en rykande
färsk kopp kaffe på morgonen ?

Jaaa, det är tämligen ett viktigt inslag för att jag ska komma
igång, MEN i morse var upplevelsen inte lika härlig som den
brukar vara......gör mig lite orolig förstås.

Det har hänt förut också att jag reagerar med yrsel och måste
lägga mig ner och vänta tills anfallet har gått över.
Antar att koffeinet i kaffet och att jag är beroende av att
dricka den där koppen på morgonen som gör att jag reagerar.

Jag har tänkt tanken att det vore nog bättre att övergå till att
dricka grönt te istället, men det känns ju inte lika inbjudande,
inget emot te nu för det gillar jag, men morgonkaffet är ju
sååå viktigt.

Är det fler än jag som kan känna så här ?
Varför uppstår yrseln, någon som vet ?
Borde jag ta det mer på allvar eller håller min teori om koffeinets verkan ??



Vill passa på att säga till alla er därute..........







Kramisar / Druvan






Kommentarer
Postat av: Mari

När morgon kaffet smakar urk och man blir snurrig.

Då är det dags att göra ett graviditetstest. För mig visade det possitivt.


2009-02-03 @ 18:32:35

Postat av: Vindruvan

HAHAHA.......

Nu var ju lustigkurren i farten då då !!!

Snacka om sladdis i så fall ;-)


2009-02-03 @ 19:19:20

Postat av: Ritva

Förmiddagskaffe , 2 timmar efter uppvaknandet är viktig.Du glömmer väl inte inta annan vätska och mat till kaffet? Vätskebrist och lågt blodsocker kan orsaka yrsel.Thét kan du lämna till kvällen.Du vet väl att koffein förebygger demens?

Du kanske ska byta till finskt kaffe, det blir man säkert inte yrslig av. Har aldrig hänt mig.


2009-02-03 @ 22:31:22

Postat av: Vindruvan

Tack för dina värdefulla tips, Ritva!

Dessvärre hinner jag inte invänta att 2 timmar har gått innan kaffet intas. Däremot tar jag aldrig kaffet på tom mage för det funkar definitivt inte.

Alltså fortsätt dricka kaffe och hjärnan mår prima ballerina är ditt råd. Inte direkt svårt att anamma...hehehe....

Värre är det att lyckas få det finska kaffet i våra butiker här i Tyskland.

Men jag håller med...det finska kaffet...åtminstonde det vi drack sist hemma hos er ÄR ju kanongott !!



Kramis


2009-02-04 @ 08:47:25


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0