Lapparna finns lite varstans


Kom att tänka på en grej som jag råkade snubbla in på
på nätet nu i veckan.


Har du tänkt på en sak ???
Det är rätt lustigt det här med arga lappar.....
.....de finns liksom lite varstans......


 i hissen
       i trapphuset
       i tvättstugan
                            i ica-butiken.......jaaaa.....
......det är bara för att ta några exempel.






Här kan ni se några exempel över vad jag menar med arga lappar.......













Det kan vara rätt så roande att läsa alla aggressioner som
folk luftar sina lungor med på en ynklig liten lapp....hehehe....


Visst har jag retat mig jag också många gånger över hur folk hanterar
tvättstugan och dess bestämmelser till exempel, men det har aldrig lett
till att jag har skrivit en Arg-Lapp till någon och beklagat mig.
Tur att jag bor i hus nu och har min egen tvättstuga att bestämma över.


Har du själv skrivit en arg lapp till någon någongång ??

Det lustiga är att det finns en egen hemsida med bara
Arga Lappar....kolla in den här.....

www.argalappen.se


Var inte så ARG, med omvänd psykologi kommer man längre.


Kramisar / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag har skrivit lappar som ordförande i bostadsrättsföreningen tidigare pga sopor i källargångar m.m. Men det har inte varit ilskna och defitivt inte anonyma.

Jag brukar kalla klagande/bittra människor för "luddmänniska" hämtat från den klassiska, mycket vanliga lappen i tvättstugor från den ilskna, anonyma (oftast) tanten om luddet i torktumlaren. Jag blir så trött på sådant. Det är väl inte hela världen om man får ta bort luddet själv. Ingen stor arbetsinsats. Kan man inte bjussa på det. En annan gång är det någon annan som gör något för dig. Nää mer vänlighet och mindre "elakaanonymalappar".


2009-01-23 @ 13:33:43

Postat av: Vindruvan

Håller med dig, Marianne ;-)


2009-01-23 @ 14:03:07


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0