Fredagsquiz


Hoppsan !
Nu ramlar visst inläggen in ett efter ett........
Beror på att jag har lite tid över just nu  för att kunna sitta här
och fippla runt i datavärlden tills ögonen blir fyrkantiga.


Tänkte att ni skulle få gnugga era geniknölar lite så här på fredagseftermiddagen.

Det finns 2 bilder att studera och till dessa
 har jag 3 frågor som ger olika med poäng :

1. I vilket land är jag ??                      Det ger 1 poäng
2. I vilken stad befinner jag mig i ??     Det ger 2 poäng
3. Vilken byggnad står jag framför ??   Det ger 3 poäng




Jaaa, nu fick ni något att fundera över, svar kommer sent ikväll någon gång.

Lycka Till allihopa !!!!!
OCH
glöm inte att deltaga    
Alla är välkomna att va´me´såklart !!!








Kan ju passa på att önska en trevlig FREDAG !!!

Tjing tjingeling / Druvan






Kommentarer
Postat av: Bir

jag gissar på tyska ambasaden i Holland.


2009-01-23 @ 16:15:30

Postat av: Anonym

Och vilken stad BIR ?


2009-01-23 @ 17:50:10

Postat av: Bir

Amsterdam eller Haag.


2009-01-23 @ 19:36:16

Postat av: Linda

Fy, va svårt!!! Den här tävlingen var inget för mig. Vågar inte ens gissa. Jag är såååååå jättedålig på geografi. Hoppas någon mer än Bir vågar svara så det blir en rolig tävling. Väntar med spänning på det rätta svaret. Snart är det dax att sätta sig framför Let`s Dance. Trevlig helg allihopa. Kram Linda.


2009-01-23 @ 19:46:21

Postat av: Vindruvan

Våga svara !!!!!

Det gör inget att det blir tokiggt !!

Man kan inte vara bra på allt, men huvudsaken man har kul. Den inställningen har jag eftersom jag är urdålig på frågesportspel och dylikt, men jag deltar ändå och har KUL, det är det viktigaste !!



Ska också landa i soffan och dansa nu...hehehe...



Kramis


2009-01-23 @ 19:54:18

Postat av: Linda

Okej, här kommer en vild gissning mellan danserna: Riksdagshuset i Berlin.


2009-01-23 @ 20:26:17

Postat av: Marianne

Då kommer jag också med en vild gissning. Palatset i Brussel!


2009-01-23 @ 22:12:27

Postat av: Bir

Tobbe du är oxå en mästerfotograf. Jag antar att det är du som har tagit kortet på kusinerna, men kortet på dig och Fia tror jag inte att du har tagit.

När kommer svaret på frågesporten?

Jag kan vänta men då måste fler gissa, M-B sover du eller??


2009-01-23 @ 22:19:51


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0