Frostigt kallt i helgen


I lördags (10/1 2009) promenerade vi rundan i Wurmtal.
Hela familjen.
Det var härligt, dels att vi gjorde det tillsammans, dels att
vädret var helt underbart, solen sken i det frostiga kalla landskapet.
Sådana här vinterdagar måste man helt enkelt ta vara på och vara ute.




Där framme går visst Tobbe & Cattis....måste skynda mig vidare......
Jag kan ju säga att vi var inte ensamma i spåret, även om det ser så
ut just på den här bilden.
Dessutom var det väldigt många som hade med sig sina proffskameror
ut för att kunna fotografera det vackra landskapet.
Vi hade också kameran med, dock inte vår nya. 
Planen var ju inte att fota utan att promenera.
Kombinerade lite med fototagning också förstås.







Det ser tufft ut för hästen att hitta något ätbart.
Som tur är har han ett stall att gå in i på kvällskvisten
så om inte förr vankas det nog god mat då i allafall.




Tog mig en liten vilopaus och kramade träden.....hehehe.....
Det är faktiskt inte lika lätt att gå rundan i vinterväglag.
Man blir trött !!!
Framförallt jag som går och spänner mig hela tiden och är livrädd
att ramla omkull med min onda rygg.





Vi önskade att vi hade varit smarta nog att ta med oss
varm choklad och äggsmörgås för att mysa med  under
våran promenad, men så smarta  var vi alltså inte.
Det är ju det bästa som finns när det är bitande kallt ute.
Vi fick äta det när vi kom hem sen istället, gick ju bra de´me´ .

Det verkar som om snön kan vara på väg bort hos oss idag.
Har blivit betydligt varmare i luften nu.


Hoppas allt är bra med er allihopa !!
Cattis har haft lite magproblem i slutet av veckan som var,
men nu är hon fit for fight igen.

Själv håller jag mig frisk än så länge.
Peppar peppar........

Hoppas att ni också är friska.

Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej svejs



Så skönt och härligt det ser ut. Här började det regna igår. Så snön är ett minne blott.



Idag ska jag få titta in i min nya lägenhet. Hur spännande är inte det?

En lång väntan (sedan 2006!!!) är snart över.


2009-01-12 @ 12:40:14

Postat av: Marianne

Usch lite pirrigt är det.

Hur blir de ultramoderna väggplattorna (ser ut som en blandning mellan cement, sten o marmor) i badrummet mot den gustavianska kommoden?


2009-01-12 @ 12:42:02

Postat av: Vindruvan

åh vad roligt !!!

Äntligen börjar det närma sig.....du börjar ett nytt liv i och med flytten kan man säga. Spännande spännande !!!

Tänker på dig, Marianne !!

Hoppas det är så fint som du föreställer dig.



Kramis Druvan


2009-01-12 @ 13:26:54

Postat av: Bir

Vilket härligt vinterväder! Hoppas ni har det varmare inne än ute, har hört på radion om att det är problem med gasleveranser från Ryssland till bland annat Tyskland.


2009-01-12 @ 17:56:11

Postat av: Linda

Har ni fortfarande år 2008 i Tyskland???


2009-01-12 @ 19:49:54

Postat av: patricia de argentina

Que belleza !!!! Quiero nieve aqui.

Cathy debe volver a Argentina para no tener problemas de estomago.Ja ja ja


2009-01-12 @ 20:00:38

Postat av: Vindruvan

Jaaaa här får vi skrapa rutorna på insidan och hacka hål på isen i duschledningen innan vi kan duscha. Vi sitter oftast och kurar framför ugnsluckan för att hålla värmen, gasen når inte ända fram till oss längre och som om det inte vore nog så har el-elementena tagit slut på Bauhaus också.

Tobbe brukar ta en extra vända med bilen innan han kommer hem för att kunna hålla värmen längre.


2009-01-12 @ 20:28:31

Postat av: Vindruvan

Javisst...hela januari brukar det vara 2008 här i Tyskland, sedan brukar allt räta upp sig mot den övriga världen och då har vi också 2009 plötsligt. Vi är inte lika snabba i bytet som ni andra är...hehehe....


2009-01-12 @ 20:52:44

Postat av: Vindruvan

Nääääee....jag skoja bara !!!!

Inte fryser vi här inte.

Vi får våran gas från Nordsjön så vi är inte drabbade av indragningen som tur är.

Kunde jag lura er till månen, eller?




2009-01-12 @ 21:10:05

Postat av: Marianne

Japp! Mig lurade du Druvan. Hann att tycka både det ena och det andra om lillebror som inte tog fru och barn med sig på extraturen med bilen.


2009-01-12 @ 21:26:48


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0