Hallon-Banan Smoothie alá Druvan


Igår kväll fick jag för mig att göra smoothie.....mmmmh......
Det är ju sååå gott !!!
Gillar du det också ??
Har du något favoritrecept att dela med dig av så är det
naturligtvis fritt fram att skriva ner det   
Alla tips tas tacksamt emot.

Här kommer mitt recept från igår:




Räcker till 2 coca-cola glas + lite extra (som bilden visar)

3 dl Hallon
2 Bananer
3 dl Naturell yoghurt
2 dl Guava/Jordgubbsjouice (finns påLidl)

Mixa detta med stavmixern, häll upp och njuuuuuut !!

Det bästa med smoothies är ju att man kan blanda vilt
med vad som passar ens egna smaklökar.

Vitaminkick....jäpp......det behövs när vintern ännu inte har
gått över till vår. Men vi är på rätt spår nu.







Hoppas allt är som det ska där ute i cyberrymden !


Kramisar / Druvan




Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp den var god, men min variant var godare.

1 Aepple

3 raagade msk hallon

guava/jordgubbs juice

mixa och haell upp



Hepp


2009-01-27 @ 11:40:54

Postat av: Farmor på stan

Hallo jag kan rekomendera minst 100 smoothies.

Gå in på google och skriv Smoothies recept så får du hur många som helst. Kram



Farmor på stan


2009-01-27 @ 12:08:01

Postat av: Bir

Jag är inte så förtjust i smoothie, men om jag gör det har jag oxå i banan och hallon. Sen är det gott med vaniljyoghurt.

Just nu är jag i STHLM hos min syster och hennes familj. I dag har vi ätit fläskkotletter och din jättegoda bönsalld jag hade citronolivolja i och det var mycket uppskattat. Alla som kan tänka sig att äta bönor MÅSTE prova salladen. Kram.


2009-01-27 @ 19:56:08

Postat av: Linda

Bönsallad verkar torrt tycker jag, men när man tittar på denna smoothies-bild så bara det vattnas i munnen......


2009-01-28 @ 19:38:43

Postat av: Caroline

Hallå!

Här kommer ett livstecken från mig. Smoothies verkar läskande och gott, brukar oxå göra det ibland. För tillfället får det nog vänta, håller nämligen på att tillfriskna från den härliga vinterkräksjukan. Plötsligt insjuknande jag och Gustav i måndagskväll och spydde sen ikapp hela natten. Dennis hade fullt upp med att tvätta och skura. (Gustavs första kom i sängen när han sov).



Usch vad hemskt det är!!!


2009-01-28 @ 21:26:59

Postat av: Vindruvan

Hur länge kommer du vara i huvudstaden, Gittan ?

Hälsa din syster med familj ;-)

Hoppas att allt är under kontroll.



Hoppas att ni har kryat på er i Huddinge !!

Det är hemskt med den sjukan....iiisch....



Kramis till er alla på bloggen


2009-01-29 @ 11:14:40


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0