Måste gottgöra er lite


Eftersom ni har fått vänta hela dan på att jag skulle göra ett inlägg
här på bloggen så tänkte jag gottgöra er med ett jättegott recept.

Middagen idag blir söndagsstek, rösti och grönsallad.
Det betyder att jag inte kan äta röstin eftersom den är sååå snabb.....fniss !




Jag har då valt att göra en bönsallad till mig istället och den är jättegod, jag lovar !

I den har jag använt mig av stora vita bönor som jag tillagat från grunden....ni vet
det här med blötläggning över natt, koka 1 1/2 timme och därefter blanda ner
i sallade. Så komplicerat behöver man ju inte göra om man inte vill....finns ju
burkar att köpa. Kidneybönorna var nämligen på burk, gick bra det med.
Man kan naturligtvis blanda vilka bönor man vill i salladen efter egen smak.


Här kommer receptet:




3 dl vita (stora) bönor
3 dl kidneybönor
ruccolasallad, en rejäl hög (eller annan sallad)
(jag använde mig av ruccolan som är så megagod)
2 tärnade tomater
1 strimlad röd lök
1 liten tärnad avocado
1 msk rödvinsvinäger
2 msk olivolja
1 pressad vitlöksklyfta
örtsalt efter smak
(jag använde mig av örtaromat)


Backa inte bara för att ni ser att det är bönor i receptet, pröva det okända
landet om ni inte redan har gjort det tidigare, för det är verkligen
JÄTTEGOTT!!!!


Bye Bye !!




 / Druvan





Kommentarer
Postat av: Vindruvan

hHär är det ju dödens dött....jag går och lägger mig nu. Natti natti alla söta bloggläsare, ses i mörr´n eller nå´t.



Druvan


2009-01-25 @ 22:45:41

Postat av: Bir

Nej det är inte dött. Jag har just skrivit ut receptet. Sov gott!


2009-01-25 @ 22:47:53


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0