Matfixerad


Känns som om jag är lite matfixerad just nu.....hmm.....
Kanske beror på att jag inte får äta precis vad som helst för tillfället,
MEN det hör till saken att jag är inte stenhård mot mig själv än så länge.
Jag tar ett litet steg i taget på trappan till framgång för att jag inte ska
ramla ner från de höga höjderna och ge upp.



Det har jag gjort så mången gång förut.....misslyckas alltså.......
så jag skyndar hellre långsamt och på så sätt når jag till slut mitt resultat
som jag vill uppnå med min viktförminskning.
Det har tagit år att lägga på sig de extra kilona så då kan man ju själv
tänka sig att det inte kommer att gå megafort att bli av med dem
heller, eller hur ??

I morgon är det vägning som gäller igen......är ju förstås lite spänd
över vad vågen ska visa den här gången






Roligt att bönsalladen var till belåtenhet, Gittan, och kul dessutom att du testade den ;-)
Den är inte torr som man lätt kanske kan tro, den är saftig och GOD !!


När jag nu ändå är inne på det här med mat....igen...?!
Så kan jag ju berätta att jag gjorde en maträtt som jag aldrig gjort förut
nu i veckan.......självklart har jag gjort potatismos (fick jag ju inte äta)
men jag har aldrig gjort laxbullar nå´n gång förut.
Tänkte att ni kunde få receptet på den också för det var GOTT
och framförallt enkelt !
Dessutom får vi inte glömma bort att det är viktigt att äta fisk.

Hela familjen gillade maten.

Receptet är endast för 1 person räknat så ska det lagas till
flera måste det naturligtvis göras om till rätta mängden.
(...hehehe....clever tänkt av mig....)





Laxbullar

1 Laxfilé
1/3 dl Matlagningsgrädde
1 Morot
1 msk Ströbröd
Salt & Peppar

Grovriv moroten.
Dela laxfilén i små bitar och blanda allt tillsammans
med resten av ingredienserna i en matberedare eller
med en stavmixer tills du har fått en jämn smet.
Gör bullar utav färsen och stek dem i en ugnsfast form
i ugnen på 200 grader i 15-20 minuter.
(jag gjorde bullarna lite större än köttbulle-storlek)

Servera hemmagjord potatismos till,
broccoli, gröna ärtor eller andra grönsaker.

Lycka Till !!


Hoppas ni gillar maten  MEN........

Om inte min matlagning når upp till dina krav,
SÄNK KRAVEN !


Jäpp så är det .....


Tjingeling / Druvan




Kommentarer
Postat av: Mari

Våfflor är INTE INTE INTE ok!!

FY FY FY

Annars är jag stolt över dig


2009-01-29 @ 19:59:16

Postat av: Ritva

Vilka spännande recept. Själv är jag inspirerad av thailänsk mat efter resan. Jag försöker också hålla till GI-diet så gått det går. Är nog inte speciellt hård utan t.ex.väljer sallad istället förpotatis. Jag har även börjat igen på gympa efter 2 månaders uppehåll. Det känns i kroppen.

Kämpa på med maten.Jag tror mer på måttband än vågen.


2009-01-29 @ 21:11:02

Postat av: Vindruvan

Snälla Ritva kan du träna en dos för mig också, jag behöver det, har ju inte heller tränat på länge och min motivation för träning är låååg just nu....illa illa. Jag tror på dig, Ritva, fortsätt kämpa.



Tack Mari för ditt pepp-talk i telefon alldeles nyss, det stärker mitt psyke !!

Det skönt att få lite tips på den knaggliga viktresan ;-)

Fick ju lov att förstå att jag inte ska ta kilona i skalman-takt (som jag hade tänkt) utan i Schumacher-takt för annars kommer jag lätt att tappa lusten när det knappt visar resultat på vågen. En annan uppmaning var ju även att verkligen låta bli att små fuska....hur svårt e´inte det ???



Vet inte om jag vågar väga mig imorgon bitti....Mari kräver ju rapportering för att kunna peppa mig vidare på min väg....oj oj oj.....



Håll alla tummar ni har...



Tjing


2009-01-29 @ 22:02:19

Postat av: Bir

Jag är alltid matfixerad så då är vi i gott sällskap.

Jag har varit och simmat tillsammans med min systerdotter i dag. Det var jätteskönt! Sen provade vi vattenrutschbanan ett par gånger, KUL! Jag räknar med att åka hem i morgon. Kram och godnatt. P.S. Vi har snö, det är jättefint.


2009-01-29 @ 23:23:19


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0