Myskväll med familjen HBRS


Ni kommer väl ihåg "natt vandringen" i Norrköping som jag berättade
om i ett tidigare inlägg ??

Jag har inte fixat till bilderna från resten av kvällen förrän nu.
Tänkte att ni kunde få ta del av dem här på bloggen.


När vår stadsvandringen var till ända så var det minsann skönt
att få krypa in i värmen igen.
.......och värmen sparas det INTE på hemma hos Johanssons
inte, nej då det brinner vackra ljus i varje liten vrå....mysigt !!
Kolla här bara.....
Vad fint det lyser i köksfönstret ;-)




När vi nu befann oss här ute i köksregionerna så var det varsågoda och slå oss
ner till bords, för här vankades det riktig mysmat.



Köttfondue.....mmmmh.......mums !!!
Har ju naturligtvis glömt bort vilka såser som ni serverade till 
Finns möjligheten att tigga om recepten igen månne ?
Har för mig att det inte var några svåra bedrifter iallafall, men ändå.

Som efterrätt blev det Gittans underbara smulpajer i olika smaker.
Allt för att det skulle passa allas gommar.
....mmmm.....supergott !!
Men du skämmer bort oss, Gittan !!!
Där hade du något finurligt recept på smuldegen som jag jättegärna
önskar ta del av. Den var ju så krispig och god !!
Men duuuuu helst inte i grundutförandet som du hade med flera
kilo mjöl osv.....





Här sitter Robin & Cattis och myser.



Fia ligger och väntar på sin tur att få äta.
Visst e´hon fin ??




Simon WOW:ar förstås så fort tillfälle ges.
Har försökt att förstå mig på det där varje gång vi träffas,
men jag får lov att erkänna att jag misslyckas varje gång.....
......min fråga blir då.....börjar jag bli gammal ???




TANTVARNING !!!!




Fia ville också vara med oss och spela så hon hoppade helt sonika upp
i Tobbes knä och la sig tillrätta.
Blir det bra så här ??




Våra natt aktiviteter såg inte annorlunda ut den här natten än natten
innan......joooo förresten.....kanske att vi höll på längre in på morgonkulan
innan vi slutade den här gången för brorsan var ju tvungen att damma
av sina "små grå" igen - tog ju lite tiiiiiiiiid  för han stackarn




.......vi väntar och väntar och väntar......


Tack igen för en trevlig vistelse hemma hos er !!


Det var det från Norrköping för denna gång.


Tjing tjing
från en krasslig liten Druva





Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad mysiga bilder


2009-01-21 @ 21:43:20

Postat av: Vindruvan

TACK ;-)


2009-01-21 @ 21:53:17

Postat av: Bir

Nu har mästerfotografen varit i farten igen! Robin o Cathrine är ju jättefina på ditt kort!

Nu verkar det som du är på bättringsvägen eftersom du kan skriva om mat.

Smulpaj åt vi ju efter fisken. Det var glass efter founduen men det spelar ingen roll.

Du ska få recepten (i morgon hoppas jag), men nu måste jag sova. God natt.


2009-01-21 @ 23:13:38

Postat av: Bir

Tobbe o Fia ser ut att trivas bra dom oxå.


2009-01-21 @ 23:15:27

Postat av: Vindruvan

Javisst ja....smulpajen och glassen blandades ihop i min febriga hjärna, sorry.....


2009-01-22 @ 09:17:37

Postat av: Bir

Hoppas du mår bättre i dag.

Här kommer lite recept.

Smuldeg: 50g socker, 1 dl fytande margarin, 150g vetemjöl. Arbeta degen mycket och låt stå kallt en stund. Grädda i 225¤ ca 20 minuter.

Fondue såser: Varm vitlöksås, kantarellsås,

tzatsiki.

Majsröra: 1 burk gröna jätten majs väl avrunnen,

gräddfil, turkisk yogurt eller dyligt, tacokrydda eller kött o grillkrydda efter smak. Eventuellt pressad vitlök. Allt blandas och får stå och mojja i hop sig ett tag innan servering.

Tllbehör:

Hackad gul lök i små bitar blandat med små bitar tomat och italiensk dressing mix.

Röda bönor på burk blandat med skivade färska champinjoner och italiensk dressing mix.

Blanda inte i hop smuldegen och såserna för då blir det nog inte gott.

Nu ringde chefen och frågade om jag kan jobba i natt. Jag sa okej.


2009-01-22 @ 11:02:52

Postat av: Vindruvan

Tack för recepten Gittan, jag ska försöka att inte blanda ihop recepten med varandra !!

Jag mår bra i min mage nu, men har en slemmig hosta med feberinslag att kurera nu istället.


2009-01-22 @ 12:09:55

Postat av: Anonym

Jaha du BIR, och vem var det som tog den bilden daa ?

Jag bara undrar.



Hepp


2009-01-22 @ 19:41:27


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0