Skit-snack


Igår mitt på dan ungefär så ringde jag och pratade med
mamma en stund. Hon undrade förstås hur vi mår här
hemma. Jag svarade glatt...att vi mår bara Braaa !!
För så var det.

Sen var det bara en knapp-tryckning som behövdes..........
 
Några timmar senare började Tobbe frysa, må illa,
värk i kroppen och behövde uppsöka dasset ett x antal gånger.
Jahapp så värst frisk var han alltså inte, stackarn.
Dröjde inte många timmar därefter som även jag behövde uppsöka
"huset". Så idag är det vågrätt läge för oss båda som gäller.
Själv ligger jag här i sängen med värmedyna på min stackars
ömmande mage och Tobbe ligger utslagen i soffan framför TV:n.
Cattis är i skolan så hon är frisk i allafall.





Om man nu ska hitta något som är positivt med den här
sjukan så har jag minskat i vikt sen i fredags (0,6 kg)
kanonbra ju 

Orkar kanske inte med att vara aktiv här på bloggen,
men nu vet ni ju varför.


Hoppas att ni håller er friska.

Kramisar / Druvan






Kommentarer
Postat av: Farmor på stan

Hi Hoffa magsjukan fliegen mehr als Sie

und Cathrine nicht krank zu werden. Umarmung.



Oma in der Stadt


2009-01-19 @ 15:13:50

Postat av: Farmor på stan

Hi Hoffa magsjukan fliegen mehr als Sie

und Cathrine nicht krank zu werden. Umarmung.



Oma in der Stadt


2009-01-19 @ 15:15:09

Postat av: Marianne

Har Farmor på stan "tyskabesök"? Ja det tror jag bestämt.



Hoppas det bara sprutar från ena änden.

Krya på er önskar Marianne o Melker


2009-01-19 @ 16:32:08

Postat av: Bir

Krya på er! Det där låter inte kul. Hoppas Cattis klarar sig.

P.S. Du ska inte väga dig varje dag, man går lite upp och ner särskilt vi tjejer. Väg dig en gång i veckan det räcker.

Det var värst vad Oma in der Stadt kan.


2009-01-19 @ 21:55:23

Postat av: Marianne

Hur mår magarna idag? Hoppas att inte Cattis åkt dit på flunsan också.


2009-01-20 @ 10:09:55

Postat av: Farmor på stan

Wie sind Sie dort mit Mägen Heute.Hope Cathrine ist gesund. Umarmung



Oma in der Stadt


2009-01-20 @ 10:30:33

Postat av: Vindruvan

Tobbe känner sig bra i magen, men är trött och lite seg fortfarande. Jag är inte ok ännu, men det finns hopp om mig också, jag har varit in i duschen idag och det är ju ett steg i rätt riktning.



Min dag för vägning är fredagar nuförtiden, men jag var ju nyfiken i måndags och kunde inte låta bli.

Men jag lovar att hålla mig till en dag i veckan hädanefter.



Oma in der Stadt har lärt sig tyska på äldre dar....imponerande :-)



Kram / Druvan


2009-01-20 @ 11:21:41

Postat av: Farmor på stan

Hallo alte Zeit, als die alten Zeiten?



Oma in der Stadt


2009-01-20 @ 12:27:13


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0