Viktproblem





Halloj kamrater !

Jag har precis ätit en morot i hopp om att därefter rasa i vikt....hehehe.....
Det är naturligtvis bara önsketänk från min sida.
Som vi alla vet så krävs det lite mer än så för att lyckas.
Dessutom är det här med vikten en evigt återkommande fråga hos mig....grrrr....

Jag har kommit så långt med mig själv att jag har bestämt mig för att
vilja gå ner i vikt. Det är en bra grund att hjärnan är med mig i allafall,
MEN jag vet inte på vilket sätt jag ska göra det.
För 10 dagar sedan för att vara exakt så slutade jag med intaget av godis
och choklad, har satt ett mål på 1 månad till att börja med, men jag måste ju
naturligtvis fortsätta att undvika godiset även när månaden är gången.
Hur svårt e´ inte det ???
Det är ju för mig en riktig fälla det här med godiset.

Har suttit här och kollat runt i rymden på alla möjliga sidor och jag
måste erkänna att allt bara är ett enda virr-varr hos mig nu.



Jag är inte klokare nu än vad jag var när jag började kolla runt.
Men det har ju med att göra att jag har oerhört svårt att sortera
informationen som jag läser - vad är bra - vad är mindre bra osv.

På något vis så måste jag komma underfund med mina delmål,
få ner det i skrift - allt från mina mått till mina mål.

Här kommer då efterfrågan på eran hjälp:

Är det någon som har en bra "viktsida" att rekommendera mig där
det möjligen redan finns tabeller eller liknande att använda sig av ??



Tur att spegeln hemma hos mig spelar med i allafall......hehehe.....
Det gör ju att jag inte tappar tron om mig själv alldeles.




En dag ska även jag kunna skina med att jag har lyckats......
så det så   


Kram Druvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Jag tror att det bästa sättet att gå ner i vikt och att hålla vikten är att inte äta mer än man rör sig.

Det är inte så lätt alla gånger!! Godis är ju jättegott och mat oxå för den delen. Jag tycker att du är jätteduktig som har slutat med godis! Viktsidorna och specialdieter tror jag inte så mycket på, speciellt inte när man har en familj att ta hänsyn till.

Jag sitter här vid datorn och väntar på min man. Sjömansbiffen är i ugnen den var klar klockan fyra, men strax innan fyra ringde han och sa att han blir sen i dag.

Jobba natt är verkligen ingen hit, men vi har ju öppet 365 dagar och nätter per år på mitt jobb så vissa nätter måste även jag jobba. P.S. Vilket gulligt "namnsdagskort" du har gjort till Felicia.


2009-01-14 @ 16:35:17

Postat av: Linda

Lär dig att tycka om dig själv precis som du är!!! Alla i din närhet tycker om dig precis som du är, så varför ändra på det??? Näe, man skulle ju tycka om sina volanger & tigerränder, eller hur!? Så länge man får vara frisk skall man vara tacksam & glad tycker jag. Det finns värre problem i världen & det finns säkert viktigare saker att ägna sig åt. I LOVE YOU 2-DAY, 2-MORROW and 4-EVER. Kram sis.


2009-01-14 @ 21:25:01

Postat av: Mari

Undvik snabba kolhydrater och du kommer att se resultat. Min bror och hans familj undvek snabba kolhydrater under veckodagarna.


2009-01-15 @ 13:34:54


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0