Ansiktslyft


Vi håller på med ett litet ansiktslyft här hemma just nu.
Det är alltid lika roligt att se förändringen träda fram i ett rum
som man fixar om till det bättre.

Även i tvättstugan bör man kunna trivas, eller hur ?




......Jaaa det är här inne lyftet sker......

I det första steget har vi köpt det praktiska för att få tvättstugan lite mera lättarbetad.
Tobbe borrar, sågar, skruvar och sätter upp grejerna. Tur att jag har en så händig man !
Allt är inte införskaffat ännu och dessutom ska vi måla det fräscht också tids nog så
visst finns det kvar att göra. Men först ville vi kolla hur det funkar med de grejor som vi
köpt än så länge innan nästa steg utförs.
Det kommer bli bra när det blir klart i allafall.
All förändring i vårt hus kan bara bli till det bättre.
Finns ju en del som vi skulle vilja ändra på.
Men som med allting annat så får man ta en sak i taget.


Vad gör du/ni nu i helgen ??


Känner mig trött nu så jag ska nog snart ta och sova.
Natti natti !!




Kramis / Druvan




Kommentarer
Postat av: Ritva

Vill bara berätta att jag är tillbaka från soliga och varma Singapore. Kontokortet får vila ett bra tag nu och jag får njuta av mina nya smycken och kläderna.

Sol och värme mitt i vinter piggar upp verkligen.


2009-01-18 @ 12:09:10

Postat av: Vindruvan

Välkommen hem igen Ritva !!

Det låter som om du har haft en härlig vecka ;-)

Jobbat och slitit.....hehehe.....

Har din familj även haft det bra eller fick de leva på endast radhusbiff(blodpudding) och gröt medans du åt gott på restaurang ??



Kram Druvan


2009-01-18 @ 14:45:05

Postat av: Bir

"Vi" håller oxå på och fixar. För tillfället i bilblioteket. Nya tapeterna sitter uppe och hörnhylla nummer två blir monterad just nu. Det är jättekul när ett rum växer fram precis som vi vill ha det.

Har även hunnit med en tur ut i skogen. Ingen korvgrillning den här veckan, det gjorde vi ju förra helgen.

När Håkan byggde om vår tvättstuga för ett par år sedan använde han sig av Ida och Folkes gamla sängstomme. Det blev jättebra, vitt med guldkant. Billigt blev det ju oxå, det är aldrig fel.

Nu ska jag snart börja med maten: Fläskfilé i sötsur sås hoppas det blir gott.

Ha en bra söndag eftermiddag och kväll.


2009-01-18 @ 15:15:00

Postat av: Vindruvan

Roligt att ni kommer framåt med biblioteket.

Det var redan jättefint i julas när vi var hemma hos er så jag antar att det är ännu finare nu.

Ska bli spännande att se nästa gång vi ses igen.



Tobbe har fixat det jättebra nere i tvättstugan i helgen. Det är ju som sagt inte färdigt än, men redan nu är det inbjudande att vara där. Kuul !!



Kramis Druvan


2009-01-18 @ 20:18:04

Postat av: Bir

Vilken snygg stavning jag fick till på biblioteket.


2009-01-18 @ 21:52:22


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0