Vi har snöööö......igen......





Jamen det var väl på tiden att vi fick se lite snö och den här
gången lite mer än bara puder som ligger på marken.

Tobbe sa sig ha skottat ??? innan han for till jobbet i morse......
......eeehm......
Cattis o jag hade lite svårt att se VAR han hade skottat.
Så vid middagstid tog Cattis fram skyffeln och gjorde jobbet
ordentligt !!!
Någon som behöver skottningshjälp ??
Det kostar ju en liten slant förstås.
Ungdomarna av idag slukar ju pengar.
Gjorde jag det oxå när jag var tonåring ?
Måste fråga mina föräldrar vid något tillfälle.

Spelar ingen roll.
Det blev snyggt och fint på uppfarten våran, tack vare Cattis.
Tack gumman !!!
Det gjorde du bra ;-)





När skottningen var avklarad så gick vi ner till Wurmtal och
lekte runt lite i snön....häääärligt !!

Egentligen var tanken att promenera rundan på 5 km, men det
var jobbigt att pulsa i snön så rundan gjorde vi mentalt istället.....
.....hehehe....gick bra det också.


Se här vilken graciös stil.........
Är jag inte snygg så säg ?










Kunde jag låta bli att göra mina snöänglar ???
Nääääeee, naturligtvis inte, det är ett måste när snön inbjuder
till det, pröva själv vetja, det är härligt !!!





TACK Cattis för en underbar dag med dig ute i snön !!
Love you !!




Har ni snö ???
Glöm inte att njuta av den isåfall ???
Tänk på dem som aldrig får tillfälle att busa runt i snön,
de skulle säkert ge vad som helst för att få uppleva det en endaste gång.


Näää ni.......
Nu är det dags att nanna kudden.
Ses imorgon igen.

Sov sött !!




Kramisar / Druvan





Kommentarer
Postat av: Linda

Behövde visst inte vänta så länge på bilderna, så mitt tålamod räckte till i alla fall. Ser jättemysigt ut att leka i snön. Vi har oxå snö, men temperaturen tillåter INTE att göra snöänglar precis. I helgen har det varit mellan 10-12 minusgrader, burrrrrrr. På Onsdag är det arbetsdax igen efter 2 veckors välbehövligt jullov. Det har varit så skönt, vi har slappat och myst hela tiden. Ha det så gott. Kramelikram.


2009-01-05 @ 23:01:10

Postat av: Marianne

Har ni verkligen inte blivit sjuka? Konstigt! Ikväll kollade jag febern och jag har 39 grader. Väldigt långdragen influensa. Er hostmedicin var superb. Tyvärr tog den slut ganska fort. Men jag har varit iväg och handlat mer på ICA här som har ett apoteksskåp. Ni glömde massa te. Nu förstår jag ju inte tyska men är det ena ett förkylningste. Visserligen är jag ju inte förkyld men jag kan ju dricka det i förebyggande syfte.



Ni har mer snö än här. Men kanske inte lika kallt. Det är närmare 15 grader kallt. Inte skönt att rasta vovve då. Tur att Melker inte behöver mycket motion. Han nöjer sig med att göra sina behov lite snabbt när det är så här kallt. Sedan vill han in.


2009-01-05 @ 23:31:07

Postat av: transhy

Hola Pia.. Hola Catthy.. ¡¡Que hermosas fotos!! .. Bue... aqui hace un calor tremendo.. vos ya conoces el clima aqui en Tucumán. Eliana está en Las Estancias y Lucas visitando los primos en San Miguel. Disfruta mucho y te extrañamos.. Besos para vos, mamá y papá.. Bye.. Bye..


2009-01-06 @ 01:32:36

Postat av: Marianne

Oj nu ser jag att Melker har namnsdag idag. Grattis min lilla älskling.


2009-01-06 @ 10:19:10

Postat av: Ritva

Tack för senaste. Skönt att ni är välbehållna hemma. Här fortsätter kylan men ingen snö. Snart blir det varmt för mig, 28-30 grader PLUS.

Skolan börjar om 2 dagar och det är skönt att komma tillbaka till vardagen. Svåraste kommer det bli att vända tillbaka dygnet, spec.för en viss ung man.

Nu måste jag ta tag i damsugarslangen. Den har inte lärt sig slingra runt själv.Eller kanske det var den som gjorde att musen är borta från vinden.


2009-01-06 @ 10:40:30

Postat av: tobbe

Ville bara meddela att vi har 10 grader foer tollfaellet (10 minus-grader).

I morse var det 14 minus grader naer jag kom till jobbet. Bilen var helt igen isad, men den startade utan problem aendaa. Haerligt vaeder.

Bara 2 veckor foer sent.

hepp


2009-01-06 @ 12:29:49

Postat av: Vindruvan

Cattis har kännt sig lite illamående emellanåt, men annars verkar vi har klarat oss från att bli sjuka.

Du borde gå till läkaren nu, Marianne, om du fortfarande känner dig risig !!!

Vill du vara snäll och skriva upp vad hostmedicinen hette som vi hade med oss, missade att hålla kvar den informationen i huvudet.

Teet är bara att dricka, vi "glömde" det med flit...hehehe....



Här är det kallt....brrrr....

Bilens termometer stod på -14 grader nu när vi kom hem, fy sjutton vá kallt.

Du kan va´glad du Ritva som ska till Singapore och gotta dig i värmen. Hoppas det blir trevligt !


2009-01-06 @ 20:53:03


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0