Biene-Maja.....


Jag tror nog att Cattis har njutit färdigt av sitt kaffe
ute i trädgården nu.

Kanske är det dags att byta inlägg......

På tal om trädgård jaaaa....

Jag klippte gräset i förmiddags och därefter kantklippte jag
med handjagaren och jag var förstås lite stressad och väldigt
ouppmärksam när jag samlade ihop det klippta för att lägga i
mitt uppsamlingskärl.......
......med facit i handen......jag borde inte stressa......
för det lönar sig aldrig.......

Plötsligt brann det till så in i vassen i min tumme och det gjorde
för jävligt ont.....Aj Aj Aj Aj.......
Jag kämpade febrilt med att hitta den jägarns taggen som fortfarande
pumpade in sitt gift i min stackars tumme.....
Fick bort den till slut, men det onda var ju inte över för det.
Som tur var så tog Dr. Schiffer och Dr. Johansson hand om
mig på ett enastående sätt så nu har jag inget ont mera och jag
reagerade inte med någon allergi mer än att tummen svullnade
upp lite till en början, men den svullnaden gick snabbt ner när jag
kyldes ner på det här viset.....hehehe.....
Tack för hjälpen ungdomar !!








Tjing från Druvan







Kommentarer
Postat av: Marianne

Du är rolig du Druvan. Det kan vi alla tumma på. Hihi..


2009-07-22 @ 20:55:50

Postat av: Farmor på stan

Ja det var inte dumt att ha en inbyggd flugsmälla var man går. Men Pia var det en jordgetting eller en bålgetting. Ha det så bra. Kram.



Oma in der Stadt


URL: http:///
2009-07-23 @ 13:29:49

Postat av: Vindruvan

Det var nog ingetdera jag misstänker att det var ett vanligt bi, för jag befann mig vid en blommande buske där det vimlar av bin.....bzzzzz.....


2009-07-23 @ 14:33:08


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0