Stressmaskin.....


Att fara mellan hopp och förtvivlan i en berg-o-dalbana
av känslor är inte alls roligt.

Det gick inge bra hos läkaren idag !!!!

När jag fick med mig den här jä... stressmaskinen hem
i tisdags så har jag mätt blodtrycket 3 ggr med den för
dels att vara säker på att den funkar som den ska
eftersom den ska följa mig på semestern och dels för
att kolla vilket blodtryck jag har senare på dagen,
alltså inte direkt på morgonen när medicinen har intagits.

Varje gång har den visat över 100 i det sistnämnda värdet.
Kan ju inte vara sant eftersom blodtrycket började juh vända neråt
under de sista mätningarna hos läkaren.
Jag tyckte då för mig själv att det är säkert fel på den här maskinen
och drar den med mig till läkaren nu i morse med en klagande ton.

Men NEEEEEJ,
Trycket låg på 145/100 även hos farbror doktorn.
Det innebär för min del att om de här höga värdena håller
i sig i 10-14 dagar till så måste jag börja kombinera den medicin
jag redan tar tillsammans med en annan medicin.
Jamen det är ju just det här jag INTE vill.
Jag vill inte ta medicin och framförallt inte behöva höja doseringen !!!!!!
Usch vad frustrerande !!!!!


Jag vet att jag inte förmedlar något roligt här på bloggen just nu,
men när jag kan sätta ord på vad som händer så är det bra för min
egen skull och det är också bra att få det dokumenterat.
Sen är det också så att jag vill inte prata om det med alla och envar
när vi träffas, jag vill försöka glömma och sprida glädje istället.
Av den enkla anledningen har jag skrivit om det här på bloggen.
Hoppas att ni respekterar det !!


Kram / Druvan







Kommentarer

Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0