Dagen före midsommarafton.......


Halloj allesammans !!!

Jag håller som bäst på att fixar lite med bilderna som blev tagna
före och efter midsommar.
Tänkte att ni kunde förgylla eran söndag med att spana in vad som hände här
hos oss i det tyska landet.

Till att börja med är dessa bilder tagna dagen före midsommarafton.

Marcel var så himla snäll att han erbjöd sig att klippa gräset här hemma.
Noggrann var han dessutom.....hehehe.....

Tack så jättemycket för hjälpen




Noggrann var det ja........hehehehe.......
Han var så noggrann att han finputsade med sax efteråt.........




Så klipper en tysk gräset......där har vi svenskar mycket att lära.......





Som om det inte vore nog........
Näst på tur att bli klippt var stackars Cattis............







Näääääeee ni ungdomar, nu får ni allt sluta upp och leka
Vi måste börja med blomkrans bindningen nu.
Det tar juh liksom ganska lång tid att få till en krans om man gör
det från cratch och naturligtvis var det så vi hade tänkt att göra dem förstås.
Sätt igång med att binda nu............





Jag har valt lite brudslöja till min krans, det blir säkert fiiint.



Men OJ vad flink i fingrarna du är Cattis.....
redan hunnit så där långt........
.......fiiiiiiint blir det dessutom !!!





Första gången som jag binder mig en egen krans,
men det var inte sista gången, för det var juh kuuuul juh !!!
Allt som är kreativt är kuuuul !





Medans Cattis och band våra kransar så var
Marcel flitig med att plugga.
Kolla in här.......




Här är det fina slutresultatet.......
Blev det inte fint så säg ????





Midsommaraftonens bilder kommer vid ett senare tillfälle,
jag har inte hunnit trixa med dem ännu.

Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilka fina bilder. Du är fenomenal på att få till det Druvan.


2009-06-21 @ 16:42:04

Postat av: Vindruvan

TACK =)

Det var roligt att höra !!!!


2009-06-21 @ 16:46:51


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0