Midsommarafton =)


Här kommer ett par bilder till från våran midsommar.
Det var bara vi 3 som "firade", det var mysigt att i lugn och ro
få tillfälle att mysa tillsammans bara med familjen, men samtidigt
när det är midsommar jaaaa då vill man gärna fira med flera.
Hade jag fått som jag hade velat, hmmmm
.....jaaa då hade det inte blivit något firande alls här i tyska landet,
men min familj var starkare och nu i efterhand känns det skönt att 
de stod på sig och ville fira i liten skala i allafall.





Glömde visst ta kort på maten, men det var ungefär som det brukar.
....sill, potatis, gräddfil, gräslök, gravad lax, ägghalvor med god räkmoja
på, räksnurror, bröd, ost till förrätt. Snapsen icke att förglömma....
jag drack Utö-snaps bara för att få lite närhetskänsla till Dalarö
och jag måste säga att den snapsen var riktigt gooooood, jag som
annars är lite pipplig vad snaps beträffar.
Därefter åkte grillen på........
Serverades alltså Entrecôte, BBQ-sås, hemgjord potatissallad.
I efterrätt blev det jordgubbar och glass.
Jag hade ingen större lust att göra jordgubbstårta till 3 (!!!!!) personer.

Vi var sedan mätta och belåtna.....
jaaaaa det var nog bara förnamnet.....puuuuh !!!







Det är Cattis som har gjort alla fina blomarrangemangen, visst är det fiiint ?
......och javisst jaa Marcel gjorde den lilla blåa vasen fin när vi
band våra kransar dan innan.
Kreativa ungdomar !!!!!





Alla dessa fina blommor inspirerade mig naturligtvis till att
binda mig en alldeles egen krans i år.
Gjorde du någon blomkrans till håret ???





Skål och Glad midsommar
Va´ fiiiiint du passar i blomkransen Tobban !!!!




♪ För hon har blommor i sitt hår........ ♪




Vädret hos oss var fint mest under hela dagen, inget att klaga på.
En del moln till att börja med, men de försvann ganska fort och då
gästade solen oss, det var juh sköööönt.
Hur var vädret hos er när ni firade midsommar ??

Har inte mer att berätta för tillfället.


Tjing tjingalong / Druvan


 




Kommentarer
Postat av: Bir

Fina bilder som vanligt!

Sill lunchen lät väldigt lyxig. Vi hade ingen räkmoja på våra ägghalvor, så jag fick koka ägg i går oxå och då fick din bror majonnäs på äggen i alla fall.

Vi hade bra midsommarväder endast lite duggregn på midsommardagen. (Lite fusk med köpta blommor till kransarna och buketterna men det har väl med allemansrätten att göra, den finns väl inte i Tyskland)


2009-06-22 @ 20:43:29

Postat av: Marianne

Dalarömidsommaren såg ut ungefär som er.

Vädret var växlande. Som vanligt. Sillbrunchen sol och uppehåll. Lagom till dansen kom regnet. Kaffe och tårta därefter med solsken. En och annan regnskur under eftermiddagen och några riktigt ordentliga skurar med åskväder. Men tro det eller ej vi satt ute till efter 8 på kvällen. Och ingen gång behövde vi bära in maten för regnet. Hur kom det sig? Jo vi har ju stort parasoll.

Men nu verkar det som sommaren kommer. Åtminstone varar den några dagar den här veckan. Är det någon som tror på den globala uppvärmningen längre.


2009-06-22 @ 20:44:37

Postat av: Ritva

Vi hade regn och ännu mer regn. Det blev varken krans eller små grodor.Däremot många små sniglar hittade vi dagen efter.

Nu är solen och en veckas semester här. Martin jobbar på dagarna och Jens är på konfirmationsläger 10 (!) dagar.Hur ska det går för mig när hans mobil är hemma? Jag och tösen har lugnt på dagarna. Hon har sitt rum färdigt och kalaset klarat igår. Vi passade även på att skaffa en ny och större tvättmaskin så jag inte får långtråkigt på ledigheten.


2009-06-22 @ 22:35:45

Postat av: Ritva

Hur är det druvans hälsa? Hon ser väldigt pigg ut i alla fall i fina midsommar bilder.Resten av familjen ser också pigg ut.


2009-06-23 @ 08:56:42

Postat av: Linda

Lugnt midsommarfirande hos en kompis här i närheten. Ingen sill, men däremot grill med solsken. Regnet kom vid 22.30-tiden, men då var vi redan hemma. Och nu som sagt är sommaren här för en stund......Kramelikram.


2009-06-23 @ 16:47:25


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0