Ruggigt !


Nu ska ni få höra något ruggigt........

Kände mig lite alena igår, Tobbe är i Nürnberg och Cattis var i Köln.
Igår eftermiddag satt jag alltså i data/gästrummet som för övrigt
ligger en trappa upp i vårat hus, för att fixa med min blogg,
fullt koncentrerad förstås.....och plötsligt får jag syn på något svart i min
vänstra ögonvrå....något som är på väg in genom dörren......
.....inte nog med att det var svart.....det svarta rörde på sig dessutom.

Iiiiiiiiiiihhhhhhhh........................

Vicken ruggig känsla.......ingen e´ ju hemma mer än jag

Men HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP !!!!!!

Vågar knappt titta juuuh
Men vem annars ska kolla vad det är som rör sig..?!
Jag måste helt enkelt våga konfronteras med det okända.......

1........2.......3.......

Jag tittar väl då.......



Nämen nuuuu blommar det i farmors hatt !!!!!!
Fy bubblan vad du skrämde mig !

Nämen hej missen kissen kommer du och hälsar på mig.




Trodde ju knappt mina ögon när den här skönheten dök upp i dörröppningen.
Jag lyckades ganska omgående att skapa ett förtroende oss emellan,
kunde kela med kissen för att sedan lyfta in den i sovrummet,
det var nämligen där inne som kameran fanns.
Var ju såklart tvungen att dokumentera besöket för annars hade ni väl
aldrig trott på min berättelse


 

Där ser man vad lätt det var att ta sig in obemärkt i mitt hus när
vinterträdgårdens dörrar var öppna och jag befann mig en trappa upp.
Fick mig förstås en rejäl tankeställare.


Vi kelades en bra stund ute på gräsmattan sedan för jag tyckte nog
att missen hörde hemma mer utomhus än inne hos oss där den lämnar
en massa katthår efter sig, är ju inte så bra för Cattis allergi.

Glömde säga att det är vår närmaste grannes katt som gjorde hembesök.



Den här händelsen får mig naturligt att tänka på.......den här reklamen.......






Tjing tjingalong / Druvan





Kommentarer
Postat av: Vindruvan

Nu undrar man ju lite smått om man kan skriva på det här underlaget som jag nu har fixat och trixat fram..??????


2009-06-03 @ 20:59:05

Postat av: Linda

Här kommer första testaren på det nya, fina underlaget...........


2009-06-03 @ 21:16:03

Postat av: Marianne

Jag försökte skriva igår. Men det bara stod och tuggade. Kanske krock med någon.

Jag skulle i alla fall skriva att Druvan du måste låsa dörrarna på nedervåningen när du går upp eller ner.


2009-06-04 @ 09:30:12

Postat av: Ritva

Vilken fin kisse. Brukar du ofta få besök mitt på dagen? Marianne har nog rätt. Du ska låsa dörren när du är ensam.

Själv är jag hemma med en liten "prickigkorv".Hon har nu tröttnat på alla kliande koppor på 3:e dagen. Tur att det finns video. Ut kan man inte gå om man inte vill bli även förkyld. Jag har bara dåliga kläder...

Jag har varit duktig och hållit mig borta från alla klädaffärer sista 2 veckor.


2009-06-04 @ 09:53:38


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0