Earth Hour




Lördagen den 28 mars 2009 klockan 20.30 släcker miljontals människor
över hela världen ljuset i en manifestation för klimatet.
Genom en enkel handling - att släcka ljuset under 1 timme - kan du vara
med och sända en signal till världens makthavare att de vid FNs klimatmöte
i Köpenhamn i december ska våga fatta de beslut som krävs för en framtid på jorden.


http://www.wwf.se/v/klimat/earth-hour/1196404-earth-hour-2009-startsida




 

På "facet"
(Facebook) tipsade Isabelle mig om det här
med att kunna vara delaktig till jordens välmående
genom att släcka ALLT ljus i hemmet.
Tack Isabelle, det är något vi ALLA borde tänka på
och agera därefter !!

Jag ska minsann dra mitt strå till stacken iallafall
hoppas att DU gör det också !!

Du kan också hjälpa till !!!
SLÄCK LJUSET !!!!





Enkelt.....eller hur ?????


Tjingeling / Druvan





Kommentarer
Postat av: Vindruvan

Nu tänker i allafall jag släcka lampan och gå och lägga mig....fniss!



Natti natti

sweet dreams !!


2009-03-18 @ 22:04:22

Postat av: Farmor på stan

Funkar lampa på det sättet då kan jag alldrig släcka lampan. Kramis



Oma in der Stadt


2009-03-19 @ 09:55:54

Postat av: Vindruvan

oj då, M-B, det låter lite problematiskt....du kan ju inte låta lampan lysa dag som natt...näeee...det här måste lösas på något vis...hehehe....


2009-03-20 @ 15:30:48


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0