God gärning...


Dagens goda gärning är gjord..!!
Känner glädje över att kunna vara till någon hjälp.
En grannflicka och hennes kompisar kom och plinga på dörren för
en stund sedan för att fråga om jag ville vara med och stödja ett
vattenprojekt i Kenia.




Barnen hade till uppgift att vandra 6 kilometer med 6 liter vatten bärandes
på ryggen + att samla in pengar till stöd för vattenprojektet i Kenia.





För mig var det självklart att jag gärna ville hjälpa till.


Vi behöver tro på att en förändring är möjlig
för att en förändring ska kunna ske.


Har du gjort en god gärning idag..??

Tjing tjingalong / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Sedan några år är jag världsförälder. Även om den 100-lapp som dras från mitt konto varje månad inte ens är en droppe i havet så känns det bra att bidra med något.


2009-03-14 @ 11:36:22

Postat av: Farmor på stan

Jag är oxå Världsförälder 100 kr. dras från mitt konto varje månad.Har lärt mig av Marianne inte så mycket men många bäckar små blir till en stor å. Till alla hjärtans dag skickade jag 300 kr för att köpa nötmassa till hungriga barn som världsförälder. I stället för att skicka kort till släkten. Alla som läser bloggen häng på. Kramisar



Oma in der Stadt


2009-03-14 @ 12:42:11

Postat av: Linda

Det var inte bara dagens goda gärning Druvan, utan framtidens goda gärning tycker jag. Kram kram.


2009-03-14 @ 16:01:13


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0