Huskurer


Jag lovade att ställa en eller ett par frågor till alla kunniga
läkare, sköterskor, även till de utan sådan gedigen utbildning
som inom sjukvården men ändå besitter väldigt bra kunskaper
hur man ska lindra sina besvär med hjälp av lite bra huskurer.
Själv har jag inte mycket kunskap kring detta ämne så det
skulle vara tacksamt att få lite bra hjälp.


Lindas fråga:
- Har någon något bra tips mot hosta ??




Mina frågor:
- Vad kan man göra mot hård avföring ??
- Om man märker att en förkylning är på G..
hur kan man mota den i grinden ??


Har ni några tips att dela med er av så gör det gärna,
behöver inte enbart handla om dessa frågor som är ställda här
utan ni har säkert även andra bra knep att ge oss.
Fritt fram att tipsa oss !!


Det är fredag och härligt vårväder,
UT och njut vetja, för det är nog den bästa medicinen mot
de flesta sjukdomarna.



Dagens ord:

Glöm aldrig bort att DU är den
viktigaste personen i ditt liv.

Så ta väl hand om dig!!




Kramis / Druvan






Kommentarer
Postat av: Vindruvan

Ibland undrar man minsann var inlägg resp. kommentarer tar vägen..??????

Har gjort ett inlägg nyss som inte syns....leker vi osynliga leken eller vad??

Ahaaaa....jag måste vara utrustad med tålamod...täääänkte inte på det.


2009-03-20 @ 14:39:48

Postat av: Linda

Tack snälla syster för att du lagt ut min fråga så att den syns. Själv ringde jag vårdcentralen idag & fick svaret, att det är ett virus som kan sitta i jättelänge, så det var bara att härda ut. Men om jag skulle få feber & vita prickar i halsen skulle jag höra av mig igen för ett halsprov. Hon rekommenderade honungsvatten & det gör även jag, det lenar skönt i halsen. Jag känner mig lite bättre nu när jag varit hemma o vilat i 2 dagar & så är det ju Fredag!!! Trevlig helg o kram på er. Linda.


2009-03-20 @ 15:52:40

Postat av: Farmor på stan

Det bästa är att hacka 5 st vitlöksklyftor och smör på en brödbit och så på med vilöken och äta du svettas ut allt som finns av virusar och svettas men på 3dje dagen kliver du upp som en annan människa. Funkar annars reklamera det . Kram Linda

Oma in der Stadt


2009-03-20 @ 16:36:42

Postat av: Ritva

Hej Linda! Jag har precis samma råd som vårdcentral. Stå utoch krya pådig.


2009-03-20 @ 20:19:27

Postat av: Linda

OJ, OJ, OJ!!! Farmors dunderkur vågar jag nog inte prova!!! Jag får lyssna på Ritva & vårdcentralen. Tack ska ni ha. Kram på er.


2009-03-21 @ 08:57:09

Postat av: Marianne

Det går inte att kommentera på ditt nästa inlägg om 18-års-festen. Försökte igår och försökt idag. Jag får bara hoppas att Cattis är väbehållen hemma och att kalaset var lyckat.


2009-03-21 @ 09:33:15

Postat av: Linda

Jag har samma problem som Marianne, bara så att du vet. Kram kram.


2009-03-21 @ 18:52:40


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0